Almen studieforberedelse (AT)

AT 2019 Atlantis

09. marts 2019 af Brugerx1 - Niveau: A-niveau

Hej studieportalen

Jeg skriver om Atlantis myten i engelsk og oldtidskundskab. I old, har jeg valgt Platons myte om Atlantis og i engelsk, har jeg valgt filmen "Atlantis: The lost empire". - det anbefalede min vejleder.
Nu har jeg set filmen i går (jeg har også læst Platons myte), men eg synes ikke rigtig, at jeg kan bruge filmen og myten sammen i min opgave, da filmen ikke fortæller så meget om Atlantis, men mere om nogen opdagelsesrejsende der gerne vil finde Atlantis og dens energikilde.

Jeg vil derfor høre om der er nogen der har en ide til hvordan jeg kan få de 2 ting til at passe, så jeg kan lave en problemformulering (min vejleder vil også gerne have en komparativ analyse af de 2 ting, jeg har valgt). Hvis jeg skal skifte "kilde" i engelsk, ved jeg ikke hvad det ellers skulle være til.

Håber det gav mening.


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. juni 2019 af brugerr123321

hej!

hvilke metoder har du brugt i oldtidskunskab? jeg har nemlig valgt samme emne som dig, men jeg er i tvivl om mit valg af metode.. :)


Svar #2
04. juni 2019 af Brugerx1

#1

hej!

hvilke metoder har du brugt i oldtidskunskab? jeg har nemlig valgt samme emne som dig, men jeg er i tvivl om mit valg af metode.. :)

Hej

Jeg har lavet en filosofisk analyse af myten Atlantis. Derefter har jeg lavet en komparativ analyse af myten og af mit materiale i engelsk. Og så har jeg arbejdet induktivt.

Håber det hjalp lidt - jeg er ikke selv, den bedste til metoderne.


Skriv et svar til: AT 2019 Atlantis

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.