Dansk

Ordets betydning - hjælp!!

02. juli 2019 af Lillozz - Niveau: Universitet/Videregående
Er der nogen der kan fortælle mig, hvad pervers incitament betyder? Og i hvilket sammenhæng man bruger det.

Brugbart svar (0)

Svar #1
02. juli 2019 af mathon

Et perverst incitament = en pervers tilskyndelse = seksuelt fordærvet opstemthed.

Det bruges af en person, som finder det pågældende incitament stærkt seksuelt grænseoverskridende og blufærdighedskrænkende og derfor dybt anstødeligt.


Svar #2
02. juli 2019 af Lillozz

Men hvordan skal den her sætning så forstås : “the originator pharmaceuticals market is influenced by perverse incentives”.

Brugbart svar (0)

Svar #3
02. juli 2019 af mathon

Det farmaceutsike udbud tilskynder til pervers pirring.


Svar #4
02. juli 2019 af Lillozz

Mange tak

Brugbart svar (0)

Svar #5
02. juli 2019 af mathon

redigeret:
                  En del af det farmaceutsike udbud tilskynder til pervers pirring.


Brugbart svar (2)

Svar #6
02. juli 2019 af Stygotius

Man skal være klar  over at det engelske "pervers" ikke betyder pervers, men nærmet ""stædig", "vedholdende".

Dette er typisk en (begynder)fejl (false friends) som DR's oversættere ofte  begår.

Det danske ord "pervers" hedder som regel "perverted" på engelsk.


Brugbart svar (0)

Svar #7
03. juli 2019 af Haxxeren

Beklager at jeg skriver herinde. Det har ikke noget med indlægget at gøre. Stygotius - vil du ikke sende en privatbesked? Skal spørge dig til råds om noget helt andet.


Brugbart svar (0)

Svar #8
03. juli 2019 af Stygotius

Du kan skrive til mig på [email protected] 


Brugbart svar (0)

Svar #9
03. juli 2019 af Haxxeren

Det vil jeg gerne, men kan du først prøve følgende: Gå ind på min profil, og derefter kan du trykke på "Del min e-mail"-knappen nederst til venstre.


Skriv et svar til: Ordets betydning - hjælp!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.