Matematik

Vektorer

08. september 2019 af Miss545 - Niveau: B-niveau
Hejsa. Jeg har en opgave som jeg forsøger at løse som omhandler vektorer. Jeg kender ikke til udregningsmetoden,
Så derfor havde jeg håbet på, at jeg kunne få beskrevet hvordan jeg løser opgaven. Jeg har vedhæftet en fil med billedet af opgaven, hvor jeg har vist hvilke opgaver jeg beder om hjælp til
Tak på forhånd

Brugbart svar (0)

Svar #1
08. september 2019 af mathon


Brugbart svar (1)

Svar #2
08. september 2019 af mathon

                             \small \begin{array}{lllllllll}\\ &\overrightarrow{c}=\begin{pmatrix} 3\\5 \end{pmatrix}\qquad\widehat{\overrightarrow{c}}=\begin{pmatrix} -5\\3 \end{pmatrix}\qquad\widehat{\widehat{\overrightarrow{c}}}=\begin{pmatrix} -3\\-5 \end{pmatrix}\\\\ d)&-5\cdot \overrightarrow{c}=-5\cdot \begin{pmatrix} 3\\5 \end{pmatrix}=\begin{pmatrix} -15\\-25 \end{pmatrix}\\\\ e)&-5\cdot \widehat{\overrightarrow{c}}=-5\cdot \begin{pmatrix} -5\\3 \end{pmatrix}=\begin{pmatrix} 25\\-15 \end{pmatrix}\\\\ f)&-5\widehat{\cdot\widehat{ \overrightarrow{c}} }=-5\cdot \begin{pmatrix} -3\\-5 \end{pmatrix}=\begin{pmatrix} 15\\ 25 \end{pmatrix} \end{array}


Svar #3
08. september 2019 af Miss545

Kan du beskrive hvordan du beregnede dette så jeg forstå?

Brugbart svar (0)

Svar #4
08. september 2019 af mathon

                 \small a=\begin{pmatrix} a_1\\ a_2 \end{pmatrix}

                 \small \widehat{a}=\begin{pmatrix} -a_2\\ a_1 \end{pmatrix}\qquad \textup{ned op minus top}


Brugbart svar (0)

Svar #5
08. september 2019 af AMelev

#0 Væn dig til at bruge den officielle formelsamling, som du må bruge til eksamen, så du bliver fortrolig med den, inden det går løs for alvor. Indholdsfortegnelsen er på side 4.


Skriv et svar til: Vektorer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.