Generelt

Stanpunktkarakterer spørgsmål

16. november 2019 af HannahSvendsen
Hej jeg går i 8. klasse og er 14 år. Vi har lige fået stanpunktkaraterer for dette halvt år og ville gerne vide om jeg har fået under middel, middel eller over middel. Jeg er lidt utilfreds med mine karaktere og vil gerne vide om og de er gode eller dårlige.
Har fået følgende karakter;
7: 7’taller
10: 10’taller
1: 4 tal

Har i gennemsnit fået 8,5. Tror at grunden til at jeg er blevet skuffet er fordi jeg ikke kommer nok på banden i timerne. Synes det er grænseoverskridende at kunne risikere at sige noget forkert foran alle. Men må bare tage mig sammen så jeg kan forbedre disse karaktere.


Brugbart svar (1)

Svar #1
16. november 2019 af Laur901aa

Du ligger i hvert fald over middel. For en af de mere stille elever vil jeg mene at du klarer det vildt flot! Man kan se på dine karakterer at du kan dine ting så du skal ikke være bange for at sige noget. Og hvis det du siger er forkert så er det glemt hurtigt. Brug reglen at du SKAL sige noget mindst en gang hver time, det hjælper :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
16. november 2019 af ringstedLC

Som jeg har forstået karakterskalaen, er "7" en middelkarakter. Så du ligger derfor et godt stykke over middel og har ingen grund til at være skuffet/utilfreds over/med det. Hvis du er fuldkommen tavs i et eller flere fag fx i "4-faget", må du se at komme over den blokering. Langt de fleste af os lærer mest ved at begå fejl og så undlade at gentage dem.

Med 17 ud af 18 karakterer "lige rundt om" gennemsnittet er der (desværre) noget langt til fx "en ren 10'er", men mas på alligevel. Der er ingen grund til at gøre mindre ud af det, end du kan.


Skriv et svar til: Stanpunktkarakterer spørgsmål

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.