Studievejledning

Spørgsmål om vejen til at være en dyrlæge.

17. april 2020 af Pinkey26
Hej.

Jeg er en 2.G studerende, der gerne vil uddanne sig indenfor veterinærmedicin for at blive en dyrlæge.
Jeg er bevist om de krav der bliver stillet for at kunne blive optaget på Københavns Universitet, hvor jeg lige p.t opfylder dem alle (karakterer kan altid ændre sig, dog burde det ikke være et problem)

Dermed står jeg i en situation, hvor jeg overvejer før uddannelsen eller samtidig med, tænkte om det ville være en god ide at få lidt erfaring fra en dyrlæge og måske få arbejde hos en? Men jeg ved ikke hvor jeg skal starte, og om jeg skal søge om en stilling eller bare møde op hos dyrlæge og spørger om de tager arbejde?

Samt om det overhovedet er en god ide at arbejde mens man studerer?
Jeg har virkelig tænkt længe omkring det, og har virkelig brug for vejledning til hvad jeg kan gøre og hvilke muligheder der vil være bedst at tage.

Dermed opsummering på de mange spørgsmål jeg havde:
- Er det en god ide at få noget erfaring før jeg uddanner mig eller mens jeg uddanner mig?
- Hvor kan man evt. søge om evt. arbejde der involvere husdyr/at kunne arbejde hos en dyrlæge? Og er det muligt? (Dvs. Enten at lave papir arbejde, rydde op, måske se til nogle dyr, slæber hunde/katte mad på hylderne osv.)
- er det en god ide at arbejde mens man studerer?

Håber virkelig at jeg kan få svar på mine mange spørgsmål, tak på forhånd.

Brugbart svar (0)

Svar #1
17. april 2020 af ringstedLC

- Lav en søgeprofil på Jobindex.dk for lige at teste jobsituationen i de relevante fagområder. Sitet kan overvåge dine præferencer og maile dig om nye hits.

- Hvis I selv, eller måske naboen har hund/kat, kommer I/de sikkert regelmæssigt i en dyreklinik. Skriv eller ring til den, måske har de lige nu rigtig god tid. Fortæl om dine planer.

- Arbejde/studium; ja, erfaringer kan man aldrig få mange af, - bare de ikke er dårlige allesammen. Men det er vigtigste skal være dit studie. Derfor skal din chef fra starten af vide, hvor han har dig.


Skriv et svar til: Spørgsmål om vejen til at være en dyrlæge.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.