Matematik

HJÆLP til opgave om Vektorfunktion

18. april 2020 af plssshjælpmig (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej

Jeg håber nogle derude kan hjælpe mig med denne mateamtikopgave, som jeg simpelthen ikke kan løse. Den virker ret uoverskuelig.

Brugbart svar (0)

Svar #1
18. april 2020 af peter lind

Brugbart svar (0)

Svar #2

a) brug afstandsformlen i formelsamlingen formel 71 side 14 og sæt den = 6, Indsæt derefter vektorfunktionens koordinater. Det giver en lignig i t, som du må løse

b) indsæt vektorfunktioens koordinater i afstandsformle. Det giver en funktion som du må finde minimum for på sædvanlig måde

Svar #3
18. april 2020 af plssshjælpmig (Slettet)

Hej Peter, hvad du skriver til opgave a synes jeg allerede at have prøvet uden held. Har jeg skrevet noget forkert?

Brugbart svar (0)

Svar #4

Det er korrekt til b. I a skal du sætte det lig 6

Svar #5

Det har jeg da også gjort?

Brugbart svar (0)

Svar #6
18. april 2020 af ringstedLC

Du har sat a = 2 ≠ 1

Svar #7

i dist formlen ringsted? Har ændret 2 til 1 nu, men kan stadig ikke løse ligningen

Brugbart svar (0)

Svar #8

Billede af CAS med interval, tak. Ellers bliver det rent gætteværk.

Forresten:

Vær sikker på, at der står "0" og ikke "o" i intervalllet, hvilket det ser ud til. Dette interval bør nok også indsættes ved løsningen.

Endelig: Plot funktionen.

Svar #9

Jeg har nu prøvet at tegne grafen istedet for, men en løsning er stadig ikke mulig. Der må være noget jeg har skrevet eller gjort forkert

Brugbart svar (0)

Svar #10

Det er den numeriske værdi af udtrykket du skal bruge alså skal du skifte fortegn

Brugbart svar (0)

Svar #11

#9: Deri tænker du rigtigt. For hvornår skulle den funktion være 6... Sammenlign med:

Vedhæftet fil:__0.png

Brugbart svar (0)

Svar #12
18. april 2020 af AMelev

Hvilket CAS-værktøj bruger du?

Vedhæftet fil:Udklip.JPG

Brugbart svar (0)

Svar #13
19. april 2020 af ringstedLC

#12: Ups!

\begin{align*} 6 &= \frac{\left | 2+4\cdot \sin(t)+2\cdot (1+2\cdot \cos(t))-16 \right |}{\sqrt{1^{2}+2^{2}}} \;,\;t\in \left [ 0;2\pi \right ] \\ t &= -1.04\vee t=2.61 \end{align*}

Skriv et svar til: HJÆLP til opgave om Vektorfunktion

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.