Studievejledning

Problemer ang. virtuel undervisning

01. maj 2020 af Studievejledning (Slettet)

Hej SP. Jeg går pt. i 1.g på STX, hvor jeg skal afslutte samf c + kunstnerisk fag c. Sidste standpunkt fik jeg 10 i begge fag, hvilket er en god karakter, men jeg vil gerne læse medicin, så jeg skal helst have hævet karakterene til 12 (især da årskarakterene nu overføres som potentiel eksamenskarakter). Min samfundsfagslærer sagde, at jeg ville få 12, hvis jeg blot fortsatte med at deltage aktivt, som jeg havde gjort indtil videre. Problemet er så, at det var før coronakrisen, som har resulteret i, at jeg nu kun modtager virtuel undervisning. På baggrund af nogle problemer i hjemmet (verbalt aggressiv far + mor med mentale problemer) har jeg svært ved at deltage virtuelt, og jeg er bange for, at det skal gå ud over min karakter. Burde jeg informere min lærer om, at jeg har svært ved at tilpasse mig undervisningsformen pga. problemer derhjemme? Jeg er bange for, at hun ikke vil tro på det, og tro, at jeg prøver på at snyde mig til en lettere karakter... og kan hun egentligt fortælle andre om, hvad der foregår derhjemme, uden tilladelse fra mig? Desuden ved jeg heller ikke, om det virkeligt er nødvendigt at fortælle hende, da jeg ikke kan gennemskue, om min præstation er blevet forringet?

Mvh mig. PS: Det kunstneriske fag er ikke så problematisk, da vi ikke har online opkald i disse timer.


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. maj 2020 af ringstedLC

Du får nok ikke 12 i samf.-fag ved fortælle din lærer, at din mor har mentale problemer. Du bør nemlig slet ikke få 12, når du ikke kan deltage aktivt i undervisningen, uanset hvorfor.

I mine øjne var det forkert af din lærer, at stille dig i udsigt at du ville få 12 ved blot at fortsætte. Karakterer kommer af dine præstationer og ikke af forklaringer om hvorfor dit og dat.

Din lærer har tavshedspligt. Så i en eventuel samtale om dine problemer, bør du kunne regne med, at den bliver imellem Jer.


Skriv et svar til: Problemer ang. virtuel undervisning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.