Tysk

Bedre tysk accent og udtale

28. maj 2020 af Goten (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej - nogle tips til, hvordan jeg kan blive god til tysk i sommerferien, så jeg kan få et 12-tal? Min lærer sagde, at det kræver en god accent, og at jeg ikke bare taler 'skoletysk', men at man har en rigtig udtale og sætningsmelodi. Det, synes jeg ikke, lyder helt fair, men sådan er det jo nok bare. Nogen tips til en god accent? Min lærer sagde, at jeg kunne se tysk TV og radio, men jeg ved ikke lige, hvor meget det egentlig hjælper.

Tak på forhånd.


Brugbart svar (4)

Svar #1
28. maj 2020 af Stygotius

At sige at "sætningsmelodi" og "en god accent" er vigtig på B-niveau i 1.g er det rene vrøvl.

Koncentrer dig om at tale så grammatisk rigtigt som muligt, og lær så mange tyske gloser og udtryk som du kan.  

Mere kan og vil man ikke forlange/forvente af dig.

"Skoletysk" er ikke tysk udtale der ikke lyder som indfødts men et talt tyskj som er fuldt at grammatisk håbløse detaljer (som f.eks. at sige "Ich habe gewesen"). 

At lytte til tysk tv og tysk radio er altid en god idé. Husk blot altid at have pen og papir liggende parat så du kan skrive interessante ord og udtryk ned så du husker dem.


Skriv et svar til: Bedre tysk accent og udtale

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.