Matematik

Brug for hjælp til Matematik fremlæggelse

10. juni 2020 af bdr - Niveau: A-niveau
Hej.
Jeg har trukket spørgsmålet:
“Gør rede for volumen af omdrejningslegemer om x-aksen med udgangspunkt i projekt Rødvinsglas”

Jeg har tænkt mig at bevise formlen for Volumen af omdregningslegemer om x-aksen, men forvirringen opstår når det er med udgangspunkt i et projekt.
Hvad menes der med dette? Hvad ville evt være godt at komme ind på i sådan en fremlæggelse?

Tak på forhånd

Brugbart svar (0)

Svar #2
10. juni 2020 af BoHTX

Du har lavet et projekt ved navn Rødvinsglas, hvor du skulle bestemme rumfanget af et genstand (et rødvinsglas? ). For at kunne gøre dette har du nok brugt en sætning/formel og den kan du så gør rede for.


Svar #3
10. juni 2020 af bdr

#2

Du har lavet et projekt ved navn Rødvinsglas, hvor du skulle bestemme rumfanget af et genstand (et rødvinsglas? ). For at kunne gøre dette har du nok brugt en sætning/formel og den kan du så gør rede for.

Ja jeg har nemlig lavet et rødvinsglas som jeg skulle bestemme rumfanget af. Jeg ville redegøre for formlen ved især at tegne omdrejningslegemet på tavlen, men nu når der skal tages udgangspunkt i projektet, er det så nødvendigt at jeg så tegner og skriver funktionen op for det glas jeg lavede i projektet?


Brugbart svar (0)

Svar #4
10. juni 2020 af BoHTX

Det kan være en go' ide. Du har sikkert skrevet det i forvejen. Til fremlæggelsen kan du udlevere en printet kopi af tegning og funktionen til lærer og censor eller bruge klasseværelsets projekter eller touch-screen så de kan se, hvad du taler om.


Svar #5
10. juni 2020 af bdr

#4

Det kan være en go' ide. Du har sikkert skrevet det i forvejen. Til fremlæggelsen kan du udlevere en printet kopi af tegning og funktionen til lærer og censor eller bruge klasseværelsets projekter eller touch-screen så de kan se, hvad du taler om.

Noteret. Jeg har endnu et spørgsmål, hvis det ikke er noget problem: Ville du mene at det er nødvendigt at anvende formlen og udregne volumen af glasset foran læreren? 


Brugbart svar (0)

Svar #6
10. juni 2020 af BoHTX

Nej, det er ikke nødvendigt. Med glasset har du nok brugt et stykkevis funktion, men du kan jo lave dit eget eksempel, om det er en kegle, kugle, cylinder eller andet. 


Skriv et svar til: Brug for hjælp til Matematik fremlæggelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.