Tysk

Rette min oversættelse

30. september 2020 af Marieøstergaard - Niveau: 8. klasse

Hej

Er der nogen som kan se om jeg har en fejl i teksten, det er ligemeget med små fejl, men om der er store fejl?

In der Österreich Region Salzburger Land liegt welt grossen eisgrotte. Der Grotten nennt Eisriesenwelt und es ist über 40 kilometer. Die Grotten liegt hoch oben ihr Bergt, so man schale auf mit ein Lift.

Tusind tak på forhånd


Brugbart svar (1)

Svar #1
30. september 2020 af OliverHviid

Der er desværre en del problemer med din tekst. For det første bør "Österreich" ikke har nogen artikel. Man skriver altså ikke "In der Österreich". Hvis du ønsker at sige "verdens største isgrotte", så bliver man nødt til at anvende genitiv som så bliver "Die größte Eishöhle der Welt". Desuden skriver du f.eks. "Der Grotten" og så lige bagefter "Die Grotten". Det er ikke så heldigt. (der Grotten er genitiv flertal) Der er også en del andre ting udover dem jeg har nævnt... prøv lige at kigge din tekst igennem én gang til.


Svar #2
01. oktober 2020 af Marieøstergaard

#1

Der er desværre en del problemer med din tekst. For det første bør "Österreich" ikke har nogen artikel. Man skriver altså ikke "In der Österreich". Hvis du ønsker at sige "verdens største isgrotte", så bliver man nødt til at anvende genitiv som så bliver "Die größte Eishöhle der Welt". Desuden skriver du f.eks. "Der Grotten" og så lige bagefter "Die Grotten". Det er ikke så heldigt. (der Grotten er genitiv flertal) Der er også en del andre ting udover dem jeg har nævnt... prøv lige at kigge din tekst igennem én gang til.

Tusind tak!


Skriv et svar til: Rette min oversættelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.