Matematik
Tegne grafer for løsninger til differentialligninger
Svar #1
03. oktober 2020 af Stjerneskud2016
løsninger itl differentialligninger
Svar #3
Så man kan ikke tegne grafer i hånden? Jeg tænkte bare på i forhold til den andne løsning at tallet 1/2x må betyde at den skærer x-aksen ved 1/2? Er det korrekt? Men den første ved jeg ikke hvordan jeg skal tegne Euroman28
Svar #4
03. oktober 2020 af Euroman28
#3Så man kan ikke tegne grafer i hånden? Jeg tænkte bare på i forhold til den andne løsning at tallet 1/2x må betyde at den skærer x-aksen ved 1/2? Er det korrekt? Men den første ved jeg ikke hvordan jeg skal tegne Euroman28
Sådan som jeg læser opgaven, så er mit umiddelbare bud at du skal tegne løsningskurverne i samme koordinatsystem, og med mindre der står du specifikt ikke må bruge CAS, så vil jeg mene at det må du gerne.
Der er Matematik i alt.
Svar #5
03. oktober 2020 af Eksperimentalfysikeren
Du kan godt tegne grafer i hånden. Vælg nogle x-værdier, beregn funktionsværdierne og afsæt de tilsvarende punkter i et koordinatsystem.
Svar #6
Jeg har også et andet spørgsmål. Jeg har prøvet at bestemme den partikulære løsning til den anden differentialligning. Men jeg får et andet svar end facit som jeg har sat et billede af i #2
Jeg kan ikke se hvad jeg har gjort forkert. Gider du måske at kigge på det?
Svar #7
#6Jeg har også et andet spørgsmål. Jeg har prøvet at bestemme den partikulære løsning til den anden differentialligning. Men jeg får et andet svar end facit som jeg har sat et billede af i #2
Jeg kan ikke se hvad jeg har gjort forkert. Gider du måske at kigge på det?
Hej umiddelbart vil jeg sige, den er nemmere at løse ved at bruge panserformlen. Kender du den?
Der er Matematik i alt.
Svar #8
Ja, jeg kender den godt. Jeg synes bare det ser endu mere kompliceret ud med panserformlen, fordi der skal jeg vist bruge delvis integration?
Jeg har vedhæftet et billede af det jeg er nået frem til
Svar #9
#8Ja, jeg kender den godt. Jeg synes bare det ser endu mere kompliceret ud med panserformlen, fordi der skal jeg vist bruge delvis integration?
Jeg har vedhæftet et billede af det jeg er nået frem til
Tjek lige om du har det hele med, for som jeg kan se så mangler du konstanten.
Der er Matematik i alt.
Svar #10
mener du +c? Skal den ikke først være der når stamfunktionen er fundet? Jeg er bare i tvivl om hvordan jeg skal finde stamfunktion når der er gange Euroman28
Svar #11
04. oktober 2020 af Euroman28
#10mener du +c? Skal den ikke først være der når stamfunktionen er fundet? Jeg er bare i tvivl om hvordan jeg skal finde stamfunktion når der er gange Euroman28
Så vidt jeg kan se så skal det være sådan her, hvis man bruger panserformlen på ligning 2 :)
Der er Matematik i alt.
Skriv et svar til: Tegne grafer for løsninger til differentialligninger
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.