Tysk

Meget kort tekst - Tysk

03. december 2020 af Medine15 - Niveau: 8. klasse

Hej. Jeg er lidt usikker på om det er rigtigt det jeg har skrevet. Hvis der er nogle fejl må i meget gernre skrive dem. Tak på forhånd :)

Tekst:

In dieser Szene, Frank und Alex gerade einen Film mit einigen, die Breakdancer, sie denken, es sieht sehr unaufhörlich, so dass sie auch versuchen, Breakdance.


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. december 2020 af Krissi1109

Hej. Jeg kan ikke lige umiddelbart se nogen fejl. Men bare for at være på den sikre side: I denne scene ser Frank og Alex (jeg kan ikke se hvordan "gerade" hører ind, men det kan også godt være at det bare er mig) en film med breakdancerne (er det med vilje at breakdancer er i bestemt flertal?) de tænker, det ser meget uophørligt ud (hvad mener du med uophørligt?) så de prøver også at breakdance.

Udover de meget få spg. som jeg havde, var sætningen virkelig god!


Svar #2
04. december 2020 af Medine15

Tusind tak :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. december 2020 af Stygotius

-ikke se nogen  fejl ??  Sætningen var virkelig god ???   -Det må være en spøg.

Medines "tyske" tekst har ikke ret meget med tysk at gøre. Den er gået helt i  stykker og er nærmest uforståelig.

Tysk er for det første ikke engelsk !!!

At "se ud som" hedder på tysk  "aussehen wie"  


Brugbart svar (0)

Svar #4
04. december 2020 af Krissi1109

Hej stygotius det er godt at du kan hjælpe, men det er ikke en nødvendighed at du er flabet

Brugbart svar (1)

Svar #5
04. december 2020 af Stygotius

Hvad Fanden mener du med "flabet" ???

Jeg har givet nogle gode råd og fode forklaringer og kaldt en spade for en spade. Jeg går ud fra at, når  folk beder om hjælp, mener de en virkelig og oprigtig hjælp, som  er saglig, og formodentlig ønsker de ikke at blive lullet i søvn af en kommentar der  kalder en håbløs tekst for "virkelig god" eller af at den der "hjælper", ikke "kan se  nogen fejl". Det er ikke at hjælpe.


Skriv et svar til: Meget kort tekst - Tysk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.