Fysik

Opgave 3, brandbekæmpelse

15. december 2020 af htxelevinød - Niveau: B-niveau

NOGEN DER KAN HJÆLPE MED OPG B OG C????

Figur 3.1 viser en brandmand, der er ved at slukke en brand i et hus ved hjælp af en sprøjte. Vandet forlader sprøjten i en stråle med en udgangshastighed på 19,0 m/s.

a) hvor højt over sprøjten vil vandet nå, hvis brandmanden retter sprøjten lodret op (Har jeg løst)

Afstanden mellem brandmanden og ydermuren er 12,0 m. For at ramme en vinduesåbning i ydermuren, skal brandmanden holde sprøjten i en vinkel på 24,5o med vandret.

b) Beregn den højde over sprøjten, som vindusåbningen befinder sig i

På et senere tidspunkt, hvor taget og loftet er gennembrændt, vil brandmanden ramme 4,0 m indenfor ydermuren i samme højde som sprøjten. Det vil han gøre ved at styre strålen gennem det udbrændte tag og loft ned i bygningen.

Brandmanden befinder sig nu 4,5 m fra ydermuren. Ydermuren har en højde på 5,0 m over sprøjten.

c) Bestem den vinkel i forhold til vandret, som brandmanden skal holde sprøjten i.


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. december 2020 af MandenMedMangeHatte

Skal du slet ikke lave noget selv?


Svar #2
15. december 2020 af htxelevinød

#1

Skal du slet ikke lave noget selv?

Jeg har løst opgave a selv:)

Jeg har bedt om hjælp til opgaverne, så du må meget gerne holde unødvendige kommentarer væk fra tråden. Tak på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #3
15. december 2020 af MandenMedMangeHatte

Der er ikke nogen der vil lave dine lektier for dig. Så lad være med bare at "copy paste" spørgsmål ind på siden uden redigering.


Svar #4
15. december 2020 af htxelevinød

#3

Der er ikke nogen der vil lave dine lektier for dig. Så lad være med bare at "copy paste" spørgsmål ind på siden uden redigering.

Hvad mener du? Jeg har seriøst bare uploadet min opgave, således at jeg kan få hjælp til min opgave. Jeg har decideret spurgt om nogen kan hjælpe, og ikke om nogen kan lave den. Studieportalen er lavet, til at man kan oploade sine opgaver, så andre mennesker kan hjælpe.

Kan se på din profil, at du kun kommentere at folk selv skal lave sine opgaver, selvom de bare spørger om hjælp. Jeg tænker at du skal finde dig noget andet at lave, end at skrive negative kommentarer på folks opslag.

Hold dig væk fra mit opslag, hvis du ikke kan hjælpe. Søger hjælp og ikke negative kommentarer.


Brugbart svar (0)

Svar #5
15. december 2020 af MandenMedMangeHatte

Du har lavet et indlæg med to omfangede opgave, uden at du selv har vist hvad du har prøvet. Det er ikke sådan man stiller et spørgsmål. Du refererer tilmed til en figur 3.1, som ikke engang kan ses i dit opslag. Du har altså bare "copy pastet" spørgsmålet fra en opgavetekst, uden at tænke på dig om.


Svar #6
15. december 2020 af htxelevinød

#5

Du har lavet et indlæg med to omfangede opgave, uden at du selv har vist hvad du har prøvet. Det er ikke sådan man stiller et spørgsmål. Du refererer tilmed til en figur 3.1, som ikke engang kan ses i dit opslag. Du har altså bare "copy pastet" spørgsmålet fra en opgavetekst, uden at tænke på dig om.

Figuren er ikke relevant i dette tilfælde:) Hvis du læser det igen, kan du se at det bare illustrer en brandmand, der er ved at slukke en brand.


Brugbart svar (0)

Svar #7
16. december 2020 af Moderatoren

#0

Hvis du skriver det som du er i tvivl om ved opgave B opg C, så er jeg sikker på at BirgerBrosa kan hjælpe dig. Og hjælp er jo netop hvad du spørger efter :)


Brugbart svar (0)

Svar #8
16. december 2020 af Moderatoren


Svar #9
16. december 2020 af htxelevinød

#8

Nå, du fik vist hjælp her https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1990109#1990153

Ja, jeg har fået hjælp. Men hvis du kan svare på mine andre spg derinde, må du gerne hjælpe:)


Skriv et svar til: Opgave 3, brandbekæmpelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.