Kemi

HJÆLP PLEASE!!! Mathon hjælp! og andre. har 30 min

08. januar 2021 af Erzascarlet - Niveau: B-niveau

Der fremstilles 0,500 L af en 0,45 M opløsning magnesiumsulfat hexahydrat.

1. Opstil den kemiske formel for magnesiumsulfat hexahydrat

den har jeg lavet

2. Hvor meget skal der afvejes?

3. Opstil opløsningsreaktionsskema

4. Bestem den aktuelle koncentration for magnesiumioner og af sulfationer i opløsning


Svar #1
08. januar 2021 af Erzascarlet

Please akut

Mathon har brug for din hjælp. Hvis du er online


Svar #2
08. januar 2021 af Erzascarlet

Please akut

Mathon har brug for din hjælp. Hvis du er online


Brugbart svar (0)

Svar #3
08. januar 2021 af mathon

\small \small \begin{array}{llllll} \textbf{2.}\\& \begin{array}{llllll} \textup{Afvejes:}&m=n\cdot M=V\cdot c\cdot M=&\left ( 0.5\;L \right )\cdot \left ( 0.45\;\frac{mol}{L} \right )\cdot \left ( (120.37+6\cdot 18.015)\;\frac{g}{mol} \right )=\\\\&&&\! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! 51.40\;g \end{array}\\\\ \textbf{3.} \\& \begin{array}{llllll} \textup{Opl\o sningsskema:}\\& MgSO_4\cdot 6H_2O\,_{\textit{(s)}}\;\longrightarrow \;Mg^{2+}\,_{\textit{(aq)}}\;+\;S{O_4}^{2-}\,_{\textit{(aq)}}\:+\:6\, H_2O\,_{\textit{(l)}}\end{array}\\\\ \textbf{4.}\\& \begin{array}{llllll} \textup{Ionkoncentrationer:}\\& \left [ Mg^{2+} \right ]=\left [ S{O_4}^{2-} \right ]=0.45\;M\\\\ \textup{da }MgSO_4\textup{ er let}&\textup{opl\o seligt.} \end{array}\end{array}


Svar #4
08. januar 2021 af Erzascarlet

Kan du lave en for blynitrat heptahydrat? hvad er opløsningsreaktionsskema?


Brugbart svar (0)

Svar #5
08. januar 2021 af mathon

\small \small \begin{array}{llllll} \\\\ \\& \begin{array}{llllll} \textup{Opl\o sningsskema:}\\& Pb\left (NO_3 \right )_2\cdot 7H_2O\,_{\textit{(s)}}\;\longrightarrow \;Pb^{2+}\,_{\textit{(aq)}}\;+\;2\,N{O_3}^{-}\,_{\textit{(aq)}}\:+\:7\, H_2O\,_{\textit{(l)}}\end{array}\\\\ \end{array}


Skriv et svar til: HJÆLP PLEASE!!! Mathon hjælp! og andre. har 30 min

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.