Dansk

spørgsmål

11. januar 2021 af yoyo7 - Niveau: 9. klasse

Ved nogen hvad jeg skal skrive til konklusion til synopsis im hemmeligheder af kim fupz?


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. januar 2021 af Krollo (Slettet)

Det skal du vel selv skrive. Konklusionen er bare en opsummering af din analyse og fortolkning, hvor du måske også giver en vurdering (det vil dog ikke sige din personlige mening, da censor og lærer ikke giver point for den).


Brugbart svar (1)

Svar #2
11. januar 2021 af Absalon1201 (Slettet)

Ja, en opsummering samt eller selverkendelse omkring hvad der ikke fungerede samt fungerede, hvordan du er blevet mere bevidst på det pågældende emne eventuelt.


Svar #3
12. januar 2021 af yoyo7

Så det har ikke noget med min mening?


Brugbart svar (0)

Svar #4
12. januar 2021 af Absalon1201 (Slettet)

Altså, hvis du tænker på mening som "jeg synes", så nej. Hm, men hvis du tænker på mening som i f.eks. Igennem vores undersøgelser, fandt vi frem til at metoden A set i lyset af den udvalgte skare var udelukkende mænd, kunne vi konstatere at metode b var i sandheden den rigtige at anvende til feltarbejdet med mænd.    


Svar #5
12. januar 2021 af yoyo7

Har du læst novellen?


Svar #6
12. januar 2021 af yoyo7

Skal jeg skrive hvad der sket i slutning og ikke jeg synes?


Brugbart svar (0)

Svar #7
12. januar 2021 af Krollo (Slettet)

#6

Du skal ikke skrive din mening, da man skal forholde sig objektivt til teksten. Hvad der sker sidst i novellen, skal du vel forklare kort i dit referat. I konklusionen skal du blot opsummere din hovedpointer fra analysen og fortolkningen.


Skriv et svar til: spørgsmål

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.