Matematik

x og y

26. april 2021 af august543 - Niveau: B-niveau

Hej.

Jeg har udregnet delopgave a i den vedhæftede fil, men jeg føler dog at der er noget galt. Er der nogle kan kan se det igennem, og skrive hvis der er noget galt?

Tak på forhånd

Vedhæftet fil: Udklip.PNG

Brugbart svar (0)

Svar #1
26. april 2021 af ringstedLC

Du har fået to par løsningssæt til ligningssystemet. Det vil sige, at linjen skærer cirklen to steder. Det stemmer jo ikke med figuren. Læs opgaven forfra og vær mere omhyggelig (der er skrivefejl) med at indtaste ligninger.


Brugbart svar (0)

Svar #2
26. april 2021 af StoreNord

Prøv selv at checke dine A og B med tegningen her.


Brugbart svar (0)

Svar #3
27. april 2021 af StoreNord

UPS. Jeg havde tastet forkert. Man skal ikke skrive af efter andre.         :-)
Ja, selv den bedste kan fejle!


Brugbart svar (0)

Svar #4
27. april 2021 af mathon

                          \begin{array}{llllll}& \textup{linjen}&l\textup{:}&y=-x+2\\\\& \textup{linjen}\\&&m\textup{:}&y=x+b\\\\&&& 4=3+b\\\\&&& b=1\\\\& \textup{linjen}&m\textup{:}&y=x+1\\\\& \textup{sk\ae ring}\\& \textup{kr\ae ver:}\\&&& (x-3) ^2+(x+1-4)^2=9\\\\&&& (x-3) ^2+(x-3)^2=9\\\\&&& 2(x-3)^2=9\\\\&&& (x-3)^2=\frac{9}{2}\\\\&&& x-3=\mp\frac{3}{\sqrt{2}}\\\\&&& x=\frac{6\mp3\sqrt{2}}{2}\\\\& \textup{sk\ae ringspunkter:}\\&\textup{mellem }m\textup{ og }c\textup{:}\\&&& \left ( \frac{6-3\sqrt{2}}{2},\frac{8-3\sqrt{2}}{2} \right )\qquad \left (\frac{6+3\sqrt{2}}{2} ,\frac{8+3\sqrt{2}}{2} \right ) \end{array}


Skriv et svar til: x og y

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.