Studievejledning

GSK som specifikt adgangskrav

03. august 2021 af Righthere

Hej.

Jeg er særligt interesseret i at søge ind på et GSK kursus, hvilket skyldes at jeg desværre ikke bestod Matematik B, da jeg gik i gymnasiet. 

Ifølge UddannelsesGuiden kan man søge om optagelse på GSK, hvis man skal tage et fag om, som er et specifikt krav, og som man tidligere har gennemført i sin gymnasiale uddannelse, men som man ikke har bestået. Derudover kan jeg se, at man også skal udvælge 2 ønskede studier, hvis man vil tilmelde sig til et GSK kursus hos Niels Brock eller KVUC. 

Jeg kender til flere videregående uddannelser, som jeg gerne ville søge ind på i fremtiden, hvoraf flere af dem har Mat B, som et specifikt krav.

Jeg er derfor lidt bekymret, om man bliver bundet til at udvælge nogle specifikke studier på forhånd, eller kan man frit søge ind på flere videregående uddannelser, hvor man opfylder de specifikke krav med både et eksamensbevis fra både gymnasiet og fra et GSK kursus?


Brugbart svar (1)

Svar #1
04. august 2021 af OliverHviid

Du skal ikke bekymre dig om at du skal udvælge to ønskede studier når du søger ind på GSK; der er absolut ingen krav om at du skal søge ind på nogen af de to studier du vælger, eller at du skal søge ind på en uddannelse hvor dit GSK-fag er et adgangskrav. De to udvalgte studier gør ingenting.


Skriv et svar til: GSK som specifikt adgangskrav

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.