Matematik

Side 2 - Vektorfunktion: Bestem koordinatsættet til hvert af de punkter, hvori banekurven har en tangent, der er parallel med vektoren

Svar #21
29. august 2021 af 1234vedikke

#20 Hov, jeg har formuleret mig noget forkert, jeg havde konstrueret en tegning vha. Geogebra (det var det jeg mente med at løse den, men det var forkert formuleret), men kun den éne løsning, fordi facit kun oplyste den éne af dem, så jeg sad fast på idéen om, at der kun var én løsning, hvorfor jeg igår ikke kunne få tallene til at gå op, da jeg benyttede determinanten. Men havde jeg kigget mere på tegningen, end blot mine udregninger, havde jeg måske fundet ud af, at der var to løsninger! (Det fremgik også af mine indlæg på tråden, at jeg kun havde den ene løsning i hovedet, hvilket var lidt dumt... men ja)

- Og jeg er begyndt med at gøre det til en rutine at bruge programmet mere, da jeg kan huske du foreslog det på ét af mine tråde, og det har hjulpet!

- Og jeg er enig med den sidste linje!

Forrige 1 2 Næste

Skriv et svar til: Vektorfunktion: Bestem koordinatsættet til hvert af de punkter, hvori banekurven har en tangent, der er parallel med vektoren

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.