Dansk

Heeej, skulle skrive en erindring med hovedtemaet at samle på noget, og jeg har skrevet en fortælling om mig selv, som jeg gerne ville vurderes på af jer. Gerne noget kritk, og måske en karakter:)

14. december 2021 af Rasmus27272 - Niveau: 9. klasse

Jeg husker det tydeligt, dagen jeg fik den bedste gave jeg nogensinde kunne ønske.
Jeg kunne huske at jeg var meget træt, men alligevel kom min søster flyvende hen imod min seng, havde jeg mon gjort noget forkert? Jeg mærkede sveden løbe ned af min krop, især på mine hænder. Heldigvis var der intet galt, hun nævnte bare, at jeg havde gaver der ventede på at blive åbnet i stuen. Hun tog min hånd, og fortalte mig at det var på tide, at jeg skulle ud af min seng og med hende i stuen. Hendes hånd var helt varm og dejlig, det gjorder mig tryg. Hun kiggede lidt spekulerende på mig, det var også forståeligt. Jeg lignede også en der var skræmt for livet, men det var jeg ikke, jeg var bare træt. Vi gik sammen langs gangen hen til stuen, hvor alle mine gaver lå. Man kunne se at min søster håbede, at jeg ville tage hendes gave først. Så det gjorder jeg selvfølgelig. Skal jeg være hel ærlig, så må jeg lige indrømme at den gave hun havde pakket ind, var en af de pæneste gaver jeg nogensinde havde set. Den var pakket rigtig flot ind i noget rødt gavepapir med hvide striber. Jeg håbede, at den ville være så pæn inden i, som den var udenpå.
På gaven var der et lille fint kort, hvor der stod søde og rare sætninger, men jeg ignorerede bare kortet, jeg ville bare åbne min gave. Jeg gik således straks i gang med at åbne gaven, da jeg simpelthen ikke kunne vente. I gaven lå der mange små pakker, jeg startede bare med at åbne en af pakkerne, også fandt jeg ud af at der var små firkantede kort i. Jeg blev lidt skuffet, men så kom min søster hen til mig, hun bad mig om at vende kortene og se på billederne, også blev jeg hel fascineret, det var en drage, og den havde nogle store flammer på ryggen, og en sej flamme i dens munden. Jeg bad så min søster om at læse hvad pokemonen hed, og den hed Charizard. I det begyndte jeg at blive glad. Jeg åbnede så de andre pakker, hvor der blandt andet lå en skildpadde, og den hed Bulbasaur. Man kan sige, at jeg var lidt forelsket i disse kort, men jeg gad ikke indrømme det, da jeg syntes at det ville være lidt pinligt. Der var jo også den dejlige fornemmelse i kroppen, det var nemlig første gang, jeg legede så godt med noget legetøj, og jeg fandt ud af pokemons var lige noget for mig.
Dagen var snart over, og jeg sad på min balkon. Jeg så således den her dreng, som var på min alder, han havde også de her pokemons, men han havde mange flere end jeg havde. Så jeg skyndte jeg mig i en fart hen mod døren, og løbe ned ad trapperne og komme ud og snakke med ham. Der var lidt tavshed, men så begyndte han bare at fortælle om alle reglerne for kortene, og hvad de kunne. Vi begyndte således at bytte kort. Kort tid efter fortalte han, at han havde en hel kollektion derhjemme, og han ville give mig nogle kort. Han ville hjælpe mig, med at starte min egen kollektion. Idet han nævnte at han ville give mig nogle gratis, også kom jeg helt op at køre. Jeg vidste nemlig intet om pokemons, men jeg følte at de var rigtig spændende. Lidt efter skulle han hjem, og han ville gerne have mig med. Da vi ankom, tog vi direkte op på hans værelse. Jeg kunne se plakater af pokemons, og så mange kort, at jeg næsten ikke kunne tælle dem. Jeg kunne slet ikke tro mine egne øjne, og jeg må være helt ærlig, jeg blev en del jaloux, så jeg tog hjem og fik min søster til at skaffe flere pokemon kort.

Brugbart svar (0)

Svar #1
03. januar kl. 22:55 af Majaapoulsen

Hej, har du afleveret din stil?

Svar #2
04. januar kl. 08:01 af Rasmus27272

Den er blevet afleveret, en del tid siden Maja

Brugbart svar (0)

Svar #3
04. januar kl. 10:09 af Stygotius

"også" er ikke det samme som "og så".

Hvem er det der (i overskriften) skulle skrive en erindring ???  

Det du skriver, har ikke så meget at gøre med  "hovedtemaet at samle på noget" 

Skriv et svar til: Heeej, skulle skrive en erindring med hovedtemaet at samle på noget, og jeg har skrevet en fortælling om mig selv, som jeg gerne ville vurderes på af jer. Gerne noget kritk, og måske en karakter:)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.