Dansk

Nogle der kan hjælpe med bogtyven?

05. januar 2022 af Mariae06 - Niveau: 9. klasse

Hej derude

Jeg fik som opgave, i juleferien, at jeg skulle læse bogtyven. Når vi var færdige med at læse skulle vi svare på nogle spørgsmål og aflevere det. Her kommer dilemmaet. Jeg fik bla. dette spørgsmål: I romanen tager forfatteren afsæt i farver. Hvilken betydning har de? 

Jeg har kigget i bogen for at finde noget med farver og hvad de betyder, men selvom der står noget om farverne har jeg stadig ingen idé om hvad de betyder... 

Det er ikke alle der har læst bogen men til jer der har, jeg har virkelig brug for hjælp!!! 

Mvh en i nød


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. januar 2022 af ChristofferTJ

Jeg har ikke læst bogtyven men når jeg googler så står der fx: 

"Døden tager os med rundt, mens den midt i rædslen maler fængende billeder af røde og mørke himle, hvis farver skifter med de omgivende scenarier."

"Folk bemærker kun en dags farver ved dens begyndelse og dens afslutning"

Jeg ved ikke hvad farverne betyder når jeg ikke har læst bogen, måske kan dagens begyndelse og afslutning symbolisere ens liv fx når man er født/ung og når man dør. Det kunne eksempelvis fortolkes som at man kun ser det gode ved livet og dets betydning når man er ung og når man er ved at dø...

Du kan fx søge på nettet hvad forskellige farver kan symbolisere, fx kan mørk være døden, rød være ungdom og kærlighed osv. Du ved helt sikkert bedre end mig hvad de citater om farver betyder hvis du rigtigt tænker dig om.


Skriv et svar til: Nogle der kan hjælpe med bogtyven?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.