Studievejledning

Muligheder hvis man dropper ud

14. januar 2022 af Andr302i
Hej!

Jeg skriver da jeg sidder i den situration hvor mit fravær er på de 17%. Det skyldes jeg rigtig nemt bliver syg pga lavt immunforsvar. Og nu er jeg lige blevet syg med kyssesyge, som allerede har taget flere uger uden forbedring. Det gør jeg er rigtig bagud i det faglige og sociale, og mine karakter ligger alle under 4, og nogle er også nede på de 00.

Den eneste grund til jeg er på gymnasiet endnu er de få venner jeg har, som virkelig er der for mig. Men føler vare ik det er min uddannelse værd, når jeg har bedre muligheder et andet sted.

Mit problem er, om hvis jeg dropper ud af STX i 2g. Skal jeg så starte i 1g på HF eller 2g på HF?
Har valgt at hvis jeg dropper ud, bliver det først med skolestart til næste skoleår. Altså til august 2022. Og det skal være en HF.
Ville vare vide det med om det er 1 eller 2g jeg starter i.

Tak!

Brugbart svar (0)

Svar #1
14. januar 2022 af Viderekem (Slettet)

Mit bedste bud til dig er at du starter forfra på HF. 

Husk at det er dit gennemsnit som er afgørende for hvilke uddannelser du kan få adgang til :) 


Brugbart svar (0)

Svar #2
20. januar 2022 af DrNielsen

Hvad ønsker du at bruge din studentereksamen til? Det kan godt være at nogen uddannelser kræver et højt snit, men hvis du ikke har planer om at blive jurist, læge, psykolog eller andet der kræver et højt snit kan du jo stadig nå at vende skuden. Hvis målet 'bare' er en studentereksamen kan du godt få et samlet snit over 2 tænker jeg.


Brugbart svar (0)

Svar #3
03. marts 2022 af Miablisby

Start helt forfra på hf, men du kan sagtens få nogle fag overført fra stx til på hf hvis du er tilfreds med karakteren fx 4-tal. På den måde kan du sagtens få merit. Anbefaler dig at tage hf-enkeltfag så du kan tage ønskede fag og niveau ad gang, max 2-3 fag ad gang så du kan fokusere på dem, evt online så du undgår meget fysisk fravær. Du kan først starte til august, men 2-årig hf har snart ansøgningsfrist her i marts og hf-enkeltfag kan du hoppe på helt til august. 


Skriv et svar til: Muligheder hvis man dropper ud

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.