Tysk

Opdigt historie om et billede

19. marts 2022 af Clara2005 - Niveau: B-niveau

Hej.

Har fået en opgave om at opdigte en historie om dette billede. Jeg kan simpelthen ikke komme på en god ide og kunne virkelig godt bruge hjælp til at opdigte historien.

Håber nogen kan hjælpe.

Tak:)

Vedhæftet fil: Billede.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
19. marts 2022 af Sveppalyf


Svar #2
19. marts 2022 af Clara2005

Ja det er det billede, kan du hjælpe med gode ideer til at opdigte en historie til billedet

Brugbart svar (0)

Svar #3
19. marts 2022 af Stygotius

Hordan syns du at disse personer har det med andre mennesker ??

I øvrigt hedder maleriet "Nighhawks" (natteravne) og er malet af den amerikanske maler Edward Hopper omkr. 1942.


Svar #4
19. marts 2022 af Clara2005

Ja det er jeg klar over. Men skal opdigte en historie som
Passer til billedet men ved ikke hvad jeg kan skrive om. Nogle ideer til hvordan heg kan starte den?
Kan du måske skrive et eksempel?

Brugbart svar (0)

Svar #5
19. marts 2022 af Stygotius

Nej, du må også selv tænke dig til en situation hvori disse mennesker kunne forekomme.

Hvad kan der være sket og  hvordan har personerne det mon nu  ?  Hvilken stemning lyser billedet af ??

Forestil dig hvad tid på dagen det er og hvordan atmosfæren er. 

Hvordan har kunderne det og hvordan har cafémanden det mon?


Svar #6
19. marts 2022 af Clara2005

De virker ikke særlig glade er meget ensomme og det er sent nat. Men ved bare ikke hvordan jeg skal hvordan jeg dkal lave en historie om dem altså hvad der kan være sket og sådan

Brugbart svar (0)

Svar #7
19. marts 2022 af Stygotius

Du behøver ikke absolut lave en historie; beskriv bare billedet og dets virkning  på tilskueren sådan som du er begyndt på det. Du har lavet en udmærket begyndelse.

Hvis du har lyst til at digte lidt, kan  du da godt finde på en historie om hvad der er gået forud. 


Svar #8
19. marts 2022 af Clara2005

Jo jeg skal først beskrive billedet det har jeg gjort og nu skal jeg opdigte en historie som passer til billedet

Brugbart svar (0)

Svar #9
19. marts 2022 af Stygotius

NB, Det er ikke særlg smart at du bare dropper alle grundled. Det virker noget ubehjælpsomt.

Din tegnsætning skal også rettes en del til.


Brugbart svar (0)

Svar #10
19. marts 2022 af Sveppalyf

Jeg synes det minder mig om en scene fra en 'film noir' hvor hovedpersonen er en hårdkogt privatdetektiv der sidder på en skummel bar og observerer de andre personer imens han filosoferer over hvor mørk og deprimerende tilværelsen er.

https://da.wikipedia.org/wiki/Film_noir


Brugbart svar (0)

Svar #11
19. marts 2022 af Stygotius

Hvis det er  din  oplevelse af billedet,  så fortæl om det ...... i et godt og levende -og korrekt sprog.  En god forfatter prøver jo atid at få læseren til at  opleve det samme som han/hun selv gjorde.

Hvad kunne grunden f.eks. være til at  den ene gæst oplever oplevelsen som mørk og trist?

Får vi at vide hvad navnene på de enkelte individer er?   ......hvorfor/hvorfor ikke?

Har de individuelle træk ?


Skriv et svar til: Opdigt historie om et billede

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.