Studievejledning

Valg af valgfag

22. januar 2023 af Vict9199

Hej alle.

Jeg skal på tirsdag senest 9.50 vælge valgfag til 2.g, og jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg står enten imellem musik eller psykologi. Hvis ma kigger overordnet på fagene så:

Musik: Jeg kan godt lide musik, og vil gerne blive bedre til faget. Ingen aflveringer.

Men det er også meget med læren om noder, og måske bliver det for tungt i længden?

Psykologi: Et fag jeg har overvejet da det lyder virkelig spændende. Ingen afleveringer. 

Men meget man skal lære og huske.

Jeg er virkelig i tvivl, for jeg ved at 2.g bliver det hårdeste år, så jeg vil gerne have et valgfag hvor jeg måske kan "slappe lidt af".

Nå men tak på forhånd:)


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. januar 2023 af Christianfslag

Jeg har selv psykologi C og nyder valgfaget meget. Du har ret i at der er en række begreber og teori der skal huskes, men det gælder for ethvert fag du kan beskæftige dig med. Vælg ikke på baggrund af hvad der er nemmest, men i stedet hvad du vil få mest ud af. Desuden er 2.g er nødvendigvis ikke det 'hårdeste' år--af egen erfaring er 3.g uden tvivl 'hårdere'. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
22. januar 2023 af SkolleNørd

#0

Hej alle.

Jeg skal på tirsdag senest 9.50 vælge valgfag til 2.g, og jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg står enten imellem musik eller psykologi. Hvis ma kigger overordnet på fagene så:

Musik: Jeg kan godt lide musik, og vil gerne blive bedre til faget. Ingen aflveringer.

Men det er også meget med læren om noder, og måske bliver det for tungt i længden?

Psykologi: Et fag jeg har overvejet da det lyder virkelig spændende. Ingen afleveringer. 

Men meget man skal lære og huske.

Jeg er virkelig i tvivl, for jeg ved at 2.g bliver det hårdeste år, så jeg vil gerne have et valgfag hvor jeg måske kan "slappe lidt af".

Nå men tak på forhånd:)

Er du meget til det boglige stuff?


Skriv et svar til: Valg af valgfag

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.