Matematik

vektorfunktion - undersøg betydningen af b

25. januar 2023 af maahe - Niveau: A-niveau

Jeg vedhæfter billede af opgave. Umildbart ser den simpel ud, men jeg kan ikke lige gennemskue den. Jeg har tegnet banekurven på ti-nspire, men jeg får ikke ligefrem en åbenbaring


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. januar 2023 af peter lind

Sæt y koordinaten lig 0. Hvor mange løsninger får du?


Svar #2
25. januar 2023 af maahe

Jeg ved ikke om jeg spørg dumt, men der er to ubekendte, så er det muligt? eller skal man skille ligningen ad?


Brugbart svar (0)

Svar #3
25. januar 2023 af peter lind

Jeg ved ikke hvad de følgende spørgsmål går ud på og jeg ved heller ikke hvad du mener med at ligningerne skal "skilles ad", så det kan jeg ikke svare på. Med hensyn til spørgsmål a kan jeg ikke se at det er nødvendig.

Du må emiddlertid angive hvordan du har fået resultatet. Når kurven skærer x aksen er y koordinaten lig 0


Svar #4
25. januar 2023 af maahe

Nu sidder jeg lige her og leger lidt med funktionen og kan se, at b-værdien er nødt til at være mindst 5 før banekurven skærer x-aksen. Derfor har det ikke givet mig noget svar at sætte funktionen=0. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
25. januar 2023 af peter lind

Du har lavet en fejl hvis du har fået ar b>=5. Resultatet skal være at et interval. Hvorfor skulle det ellers være forket hvis b>=5


Svar #6
25. januar 2023 af maahe

Okay tak for svar, tror jeg har fundet ud af det

Skriv et svar til: vektorfunktion - undersøg betydningen af b

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.