Matematik

Finde ud af havd f(x) betyder f(x)=ax+b

04. februar 2023 af SkolleNørd - Niveau: C-niveau

Hej

Jeg har fundet variablerne til a og b og nu har jeg så indsat 

Jeg ahr skulle finde a og b og det har jeg så gjordt, i det nedenstående:

y/f(x) = 0.89830x+ 14.130

f(192) =                            186.60360

Hvad betdyer tallet 186,60360 så, nå f(x) er f(192)?

Det er spørgsmål b, som jeg spørg indtil i denne situation?

For adet ndet hvad betyder tallene a og b?

Jeg bliver altid forvirret når jeg blive spurgt indtil hvad a-værdien og b-værdien betyder, udover at det er skæringspunktet og hældningstallet?


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. februar 2023 af mathon


Brugbart svar (0)

Svar #2
04. februar 2023 af mathon

\begin{array}{llllll}&& f(192)=186.6\\ \textup{sp\ae ndvidden}\\ \textup{for en person}\\ \mathrm{med \; h\o jden}\\ 192\;\mathrm{cm}&&\textup{er }186.6\;\mathrm{cm} \end{array}


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. februar 2023 af mathon

Når højden øges med 1 cm, øges spændvidden med 0.90 cm.


Brugbart svar (0)

Svar #4
04. februar 2023 af ringstedLC

#0: Du bør opdatere din profil med hensyn til uddannelse og undlade at angive forskellige niveauer.


Svar #5
04. februar 2023 af SkolleNørd

#4

#0: Du bør opdatere din profil med hensyn til uddannelse og undlade at angive forskellige niveauer.

Beklager, men nogle gange øver jeg mig på opgaver, som er til nogle, som har et højere falgligt niveau, fordi jeg gerne vil være forberedt på det noget tid før, så jeg ikke bliver ''overvældet'' med alle mulige nye formler/regler,


Brugbart svar (0)

Svar #6
04. februar 2023 af ringstedLC

Lidt mærkelig teknik. Du "risikerer" jo at sidde med opgaver, der ligger over dit samlede pensum og som du derfor aldrig skal lære.

Angiv hellere dit niveau, så vi bedst kan tilpasse hjælpen og give relevante formelhenvisninger.


Svar #7
04. februar 2023 af SkolleNørd

Nej,  jeg kommer ikke til at ''risikere'', for jeg har ældre veninder, som giver mig opgaverne, da de har det på gymnasieniveau (på A-nievau) og tager en stx-uddannelse, som også er min plan, men ja jeg skal nok angive mit niveau. Det  gør det også meget nemmere for mig, da jeg ved hvor meget mine veninder har problemer med at forstå alt det nye på en gang.


Skriv et svar til: Finde ud af havd f(x) betyder f(x)=ax+b

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.