Projektopgaven (9. kl.)

Hjælp mig med at finde et underemne

20. marts 2023 af HR1234

Jeg har projektuge og jeg har fået grænser som overemne. Jeg har valgt kulturelle grænser som underemne, men jeg kan ikke finde på en problemstilling. Kan i give mig 1-3 forslag på en problemstilling om kulturelle grænser?


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. marts 2023 af Moderatoren

Jeg synes, du skal vælge noget, som du selv kan finde problemstilling til. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
21. marts 2023 af CeciliaaM

Nu er denne problem jo ikke en gennemarbejdet problemstilling, men bare "i det rå".

"Hvordan kan vi som unge mennesker i vores hverdag, være mere rummelige overfor kulturelle forskelligheder - og hvordan kan det være, at disse kulturelle forskelligheder opstår i hverdagen, hvad har forårsaget dem?".

Lærere i folkeskolen plejer godt at kunne lide, at man har om emner og problemstillinger, der taler en i ens egen hverdag som ung. Altså at man kan tale problemstillingen ind i ens eget liv. Derfor synes jeg, at det er godt at have den del af problemstilling med, der handler om egen hverdag og unge mennesker, da det klart lægger op til, at perspektivere ind i sit eget liv og egne erfaringer.

Sidste del af problemstillingen med, hvad der kan have forårsaget dem, ligger også op til lidt politisk, ift. at man kan komme ind på nogle love, der enten eksisterer eller - i følge dig måske - burde eksistere?. Det lægger hvert fald op til, at man kan tale om nogle problemer, der skal løses af mennesker med meget magt, og ikke unge mennesker som dig og mig. Så dér kan du få løftet din opgav til et lidt højere plan, da du kan tale om generelle samfundsproblemer, som ikke kun eksisterer i din egen hverdag. 

Jeg håber, at du kunne bruge det til noget. Men husk på at du for guds skyld ikke må vælge noget, som ikke interesserer dig bare lidt - fordi så bliver det en meget lang uge. 

Skriv endelig, hvis du har brug for mere eller what ever - jeg er klar! :)


Skriv et svar til: Hjælp mig med at finde et underemne

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.