Matematik

Maple fryser konstant

16. april 2023 af Annet1234 - Niveau: A-niveau

Mit Maple fryser konstant, og det sker næsten hver gang jeg arbejder med programmet. Jeg er ikke i stand til at trykke på noget, og jeg kan heller ikke slukke for programmet gennem joblisten. Den eneste udvej jeg har, er at genstarte min computer. Heldigvis sørger jeg altid for at gemme, men det er stadig meget tidskrævende og irriterende, at min computer næsten hele tiden skal genstartes når jeg arbejder med Maple. 

Mange tak for hjælpen på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. april 2023 af apricotx

Hvilken computer har du? Det kan jo være den simpelthen er for svag til arbejdet. Eller at du har mange apps kørende i baggrunden. Det kunne forklare, hvorfor en genstart hjælper (hvis det hjælper). Hvis det er noget relativt nyt: Har du tjekket for virus? Tjekket hukommelsen på din computer?


Brugbart svar (0)

Svar #2
16. april 2023 af Heptan

Softwareopdatering, eller prøv en ældre version.


Brugbart svar (1)

Svar #3
16. april 2023 af ringstedLC

Hvis du fx arbejder med trig.-funktioner i CAS og ikke sætter et interval, så skal computeren "mase" unødigt for at beregne det ønskede.

Tip: Sæt et passende interval!


Svar #4
16. april 2023 af Annet1234

til #1

Jeg har en Lenovo Yoga Slim 7i Pro med 16 GB RAM som jeg købte her i starten af året. Jeg har dog ikke checket for virus. Det mærkelige er, at problemet er opstået her for nyligt og tidligere har jeg ikke haft problemer med Maple 


Brugbart svar (0)

Svar #5
16. april 2023 af apricotx

Umiddelbart er det så nok ikke computerens hardware, der er problemet. 
Jeg er enig med Heptan. Tjek, om der er noget som skal eller kan opdateres. Prøv også at Google, om andre med din version af Maple har problemet og mere interessant, om de har løst det! Husk at søge på engelsk.


Skriv et svar til: Maple fryser konstant

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.