Matematik
Bestemme integral
Hej
Er der nogle, der kan forklare mig hvordan jeg løser denne opgave?
Gerne med udgnagspunkt i den tabel,som jeg vedhæfter som det næste
Svar #3
12. august 2024 af SkolleNørd
Gør prøve på dit resultat!
Ja, jeg forstår ikke hvilke integraler jeg skal tage i brug fra tabellen for stamfunktioner for F(x) og f'(x)
Svar #4
12. august 2024 af Amatøren
Du har ikke vedhæftet nogen tabel!
Læs dog svaret i #2. Der er endda givet hvilke formler der er brugt, så du selv kan slå dem op i din formelsamling.
Vi er mange der gerne vil hjælpe dig, men det kræver en indsats fra din side af..
Svar #5
12. august 2024 af ringstedLC
Din funktion hedder f(x). Du vælger xn og går til højre under F, - der står formlen.
Integralet af en konstant har du i formel (46).
Find dine gamle opgaver frem eller kig i din historik. Du har lavet det her før.
Svar #6
12. august 2024 af ringstedLC
Jeg er faktisk meget enig med #4
Du må forstå, at hjælpen her er baseret på en indsats af dig selv. Og at den, ihvertfald fra min side, tager udgangspunkt i dit niveau, der nu er øget til A. Og her kan du altså ikke bare igen og igen svare at du ikke forstår det som du har/burde have lært i 2. G på niveau B.
I dine to andre tråde fra i dag beder du også om hjælp til "gammelt" pensum og udviser slet ikke noget af det gåpåmod og initiativ som kunne forventes af en 3 G'er på højeste niveau.
I denne tråd beder om hjælp til at beregne et simpelt integrale.
I #2 får du en omskrivning af din opgave og en formel med henvisning til FS.
Hvortil du efter 6 min. svarer at du ikke kan finde ud af at slå en formel op i din formelsamling...
Her kunne du istedet have set dem allesammen igennem og fundet dén som står i #2. Samtidig havde du så fået dem opfrisket dem ovenpå sommerferien som du ihvertfald ikke har brugt her på SP til at få lappet nogle af dine mange og store huller i matematik.
Nå, det var så galden. Gør nu fremover dét som vi utallige gange har skrevet til dig, nemlig; - Skriv i #0 hvad du selv har fundet af. Og skriv hvad der virkelig volder dig problemer.
Gør ligeledes, når du så har benyttet dig af den givne hjælp.
Og husk nu: Du lærer ikke noget af at se andre lave dine opgaver eller "sætte tal ind i formler" som du ofte har bedt om.
Opdatér din profil!
Skriv et svar til: Bestemme integral
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.