Resultater: 17221 til 17240 af 436241
-
ligning
Forumindlæg1 / ( x + 1 ) - 2 / ( x - 2 ) = 0 Nogen der kan hjælpe?. Fik - 1/2, men tror det er forkert da en makker fik -2 -
International Relations i udlandet
ForumindlægKære Studieportal! Jeg er begyndt at overveje at søge ind på et udenlandsk universet efter afsluttet studentereksamen. Jeg går lige nu i 2.G, hvorfor der jo er massere af tid endnu, men så var det bare jeg tænkte: Hvordan forbereder jeg mig bedst på at søge ind på et International Relations... -
En hurtig gennemlæsning af spansk stil?
ForumindlægHej! er der en der lige vil tjekke min opgave igennem for fejl inden jeg skal aflevere imorgen?:) 1: Antonio María Rouco Varela es el primado de España. Dijo durante un grande funeral “¿Dónde estaba Dios aquel dia?” Las víctimas del funeral muriero... -
Gyser
Forumindlæghej jeg har en lille dansk stil for til imorgen og mangler lidt hjælp. min lærer sagde har sagt noget med 3-4 gyserfilm genrer men ved at der er en der hedder splatter en der hedder psykologisk og en der hedder videnskabelig. er der flere? og hvis ja hvad hedder den. mange tak på forhånd. -
Udregning af tangent på graf
ForumindlægHej! Jeg er blevet stillet til opgave at finde tangenten for grafen: f(x):=sin(x)+ln(x) igennem et punkt P=(1,f(1)) Ligningen for tangenten er y=ax+b hvor er er hældningen, men jeg kan slet få det til at passe sammen. Hvordan er det man gør? På forhånd,tak for hjælpen! -
2. ordensdifferentialligning
ForumindlægHej Jeg har den almene løsning til 1. ordensdiff. ligninger med to reelle løsninger: y(t) = A*er1*t + B * er2*t hvor A og B er konstanter. Jeg har fået en 2. ordensdiff ligning hvor jeg har fundet 2 rødder r1=2 og r2= -8 Jeg sætter ind i ligningen: y(t) = A*e^2*t + B * e... -
Coop Case (oversættelse)
ForumindlægHej, jeg sidder med det gamle caseeksamens oplæg "Coop", og skal lave oversættelsen i opgave 2, men jeg har brug for lidt hjælp. Tekst på dansk: Pant går til velgørenhed Scleroseforeningen har tjent over 1 million kroner på flaskepant Skal pantpengene fra weekendens fest i lo... -
HJÆLP! PÅVISNING AF CO2
Forumindlæghej derude!! Er der nogen der kan fortælle, hvordan man ved at opvarme natron NaHCO3 kan påvise at der dannes CO2 ?? altså jeg kan på reaktionsskemaet godt se at der dannes CO2, men vi skal foreslå en ændrig af opstillingen der gør det muligt at påvise at der dannes CO2 ved reaktionen! ... -
potens
Forumindlæg -
terminsprøve
ForumindlægNogen der kender til læseprøver & diktat 2011 skal nemlig op .... -
SRP - hjælp
ForumindlægHej. Jeg har i min SRP fået til opgave at lave følgende beregnings opgave, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. Jeg ved ikke hvor jeg skal starte eller slutte. Jeg synes godt nok det er sort. Opgaven lyder som følger: Opgave 1. En prøve indeholder kobber anbringes i en reaktor ... -
Ligninger
ForumindlægHej SP. Kan i løse ligningerne for mig, og forklare mig hvordan i gør. De lyder sådan: 3x+5=x+15 x+x+4=x+5+2 5x+2=3x+12 6x+10=10x+7 -
hjælp til lidt rettelse af tysk.... tager ik'mer end 10 min ;-)
ForumindlægHej, det kunne være dejligt hvis der var en der ville se på mit tysk... ;-) Überall in dem Luftschutzraum befinden sich viele Menschen. Während sie in Geborgenheit im Keller saßen, war es wie eine Kriegszone außerhalb. Die Bomben fielen wie Regen, und einige Mal machen sie die Kellerwände zu zitt... -
Areal af trekant
ForumindlægHej alle Jeg sidder og pukler med en opgave i matematik (den er vedhæftet som billede). Jeg har løst opgave a til at være ca. 19.69. Nu kan jeg så bare simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal gøre i opg. b. Har prøvet flere forskellige ting, men intet synes at virke. Håber der er nogle ven... -
Fmærke
ForumindlægOpgave uden hjælpemidler En funktion f er givet ved f(x)=-x3+6x2+x. Bestem den værdi af x, hvor f'(x) er maksimal. ---- Jeg differentierer f(x) først, hvilket giver f'(x)=-3x2+12x+1, hvorefter jeg løser f'(x)=0 og dette gør jeg ved diskriminantformlen, hvor a=-3, b=12, c=1 - kan d... -
Binomialfordeling
ForumindlægHvad er sandsynligheden for at slå en og kun en sekser med et terningekast med 2 terninger? -
hurtigt spørgsmål: indtastning på lommeregner...
Forumindlæghey, hvordan får jeg lommeregner til at regne x ud: x^5=1,65hvordan indtastes det? håber der er en der kan hjælpe.. på forhånd tak. -
Jeg vil meget gerne have rettet min franskopgave
ForumindlægA. Traduisez en françaisMange voksende mener, at ungdommen er utrolig forkælet i vore dage. I hvert fald havde de ikke den samme økonomiske frihed, da de var unge.Takket være den stigende velstand kan unge i dag leve et behageligt liv. Næsten alle forældre giver dem materielle goder – fx tv og co... -
Adjektiv
ForumindlægSkal det spanske adjektiv pequeño foran eller efterstilles i forhold til subjektet? -
Differentiere -x^2 ??
Forumindlægnår man differentierer -x^2 vil det så give -2x eller 2x for hvis man sætter parantes om -x på lommeregneren, giver det 2x, og hvis man ikke sætter parantes giver det -2x
