Resultater: 17361 til 17380 af 436241
-
hjælp til en mat opg
ForumindlægHej alle sammen...håber nogen kan hjælpe?Bestem en ligning for linjen gennem punkterne P(2,3) Og Q(4,8)Håber på at få lidt hjælp fra nogen!... på forhånd tak :) -
HJÆLP SUMKURVE mm.
ForumindlægOpgave 8 Tabellen viser den gennemsnitlige ventetid på en plejebolig i 2012 fordelt på landets kommuner. Gennemsnitlig ventetid (målt i dage) - Andel af kommuner (målt i %) 0-1 dage = 18 % 1-30 dage = 55 % 30-60 dage = 24 % 60-120 dage = 3% a) Bestem de kumulerede frekvenser, og tegn en... -
¨matematik¨
Forumindlægokay.. har lige et pr. opgaver som gør mig en smule forvirrende:1. her skulle y isoleres: x-3y=-3.. kan nogen fortælle mig hvordan den blev til y= 1/3x+1??? jeg er så dårlig til og isolere.. hjælp mig please, og giv mig gerne andre eksempler med..2. Hvis man skal regne toppunktet til parablen: Sk... -
optimering hjælp
ForumindlægHej. Håber nogen kan hjælpe med følgende vedhæftede opgave. -
Karinz - sammensatte ord på tysk
ForumindlægEr der en regel for, hvornår der skal være et "s" i sammensatte ord på tysk, og hvornår der ikke skal - det er i hvert fald ikke ligesom på dansk. -
Lineær funktion opgave
ForumindlægDu får 500 kr. til din fødselsdag. Du bestemmer dig for at bruge 20 kr. om dagen, indtil alle pengene er brugt. Opstil en funktionsforskrift, f(x), som beskriver sammenhængden mellem det beløb du bruger, som funktion af antal dage. f(x) = - 20x + 500 Er det rigtigt? -
nogen der skal til tysk eksamen?
Forumindlægjeg ville lige høre om der er nogen der evt. kan nogle super smarte tyske sætninger man lige kan fyre af til eksamen mundtlig. f.eks. når man skal præsentere sin tekst m.m. på forhånd tak. -
HJÆLP til rettelse af DANSKAFL!!
ForumindlægHej, jeg sidder med en danskaflevering, som jeg er færdig med, men mangler lidt hjælp til rettelse af småfejl, som ting man fx ikke skriver, do's and don'ts agtigt. Jeg villle blive meget glad hvis der var en, som gad give lidt respons, den skal afleveres imorgen! Vh, -
Matematik opgaver
ForumindlægHey...jeg har lige haft en prøve-eksamen i matematik!problemet er bare at jeg har fået den tilbage, hvor der er enkelte fejl...Min lærer har ikke haft mulighed for at komme med de rigtige løsninger, grundet tidsmangel, da vi er igang med et andet emne, der ligger udover pensum...derfor kunne det ... -
hvad er politisk og ideologisk globalisering, fordele ulemper
Forumindlæghej jeg sidder og skriver sgp. jeg er så kommet til et spørgsmål hvad er politisk og ideologisk globalisering, nævn fordele og ulemper ved dem? mit problem er bare at jeg ikke har ret meget at skrive om det, så ville høre om der er nogen der kan forklare mig det eller har nogen link (da jeg sel... -
eksamen til sommer
ForumindlægHej folkens havde lige et par spørgsmål angående Gymnasium. Jeg går nemlig 10.klasse nu, men jeg er blevet optaget på gymnasium, hvis jeg dumper afgangseksaminerne kan jeg godt komme ind på gymnasium. -
Nulregel...
ForumindlægJeg har denne ligning som jeg skal sætte lig med 0. f(x) = 3x3 - 24x2 + 48x Jeg er ikke sikker på hvor leddene er. Og hvordan jeg regner hver enkelt led ud. -
matematikhjælp
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave?Et poupulært spil i England er Crown and Anchor, til spillet anvendes tre terninger som alle er mærket med de samme tegn. Spar, hjerter, ruder, klør, krone og anker.En spill sætter en krone på et af de seks tegn, og der kastes en gang med de tre te... -
hjælp til 1 matematik opg!!
Forumindlæghjælp til 1 mat..!!!!håber i vil hjælpe....Linjen Lk har ligningenkx-3y=10er parallel med linjenm: y=2x+4 -
Vedrørende trigonometriske relationer for retvinklede trekanter
ForumindlægHejsa. Når man i enhedscirklen har indsat sin trekant, og herefter skal "bevise" de trigonometriske relationer. SKAL man så altid gange den lille trekant, den med RA, med den store eller kan det være omvendt og hvorfor/hvorfor ikke? Er måske lidt svært og forstå hvad jeg mener men det... -
Hjælp Gas ligevægt
ForumindlægVi for oplyst at der i en 2,5L lukket beholder sker følgende reaktion H2(g)+I2(g)<--------------> 2 HI(g) Der ud over for vi at vide at ligevægtskonstanten er Y=50 og der er følgende stofmængder af følgende stoffer n(H2)=1,76mol n(I2)=5,08 der er ligevægt ved 450oC. Udregn stofmængden af HI... -
Spansk resumè??
ForumindlægHey.. Nogen der lige gider checkke dette resumè for fejl??På forhånd tak..Laura y Julio estan en un bar, mientras Enric va a piso de Julio. Enric busca una chaqueta, que tiene un relacíon a el asesinato de Maribel. Julio deja el bar y Laura tiene por eso miedo por Enric. Laura decide ir a su casa... -
ITU
ForumindlægHej.. Jeg er snart færdig med andet hf og overvejer at tage på ITU men hvad er det jeg skal søge der.. Er det som bachelor første omgang ?? Jeg ved hellere ikke noget om adgangskrav men min lærer sagde at en fuld hf vil give adgang til ITU og han sagde at jeg ikke havde problemer med at komme in... -
en lille mat opg!!! please det haster
Forumindlægløs ligningen:1/x^2 = 25på forhånd taaaaaak..... -
opgaver med log
ForumindlægHar lige 2 opgaver som irriterer mig. Jeg åbenbart ikke fulgt ordentligt med.Hvordan isolerer jeg x i denne:y = b*a^x ?og hvordan løser jeg denne ligning:logx + log(x+3) = 1 ?
