Resultater: 19681 til 19700 af 436241
-
logx^2 - logx = 2
ForumindlægHej! Jeg har brug for hjælp til opgaven: logx2 - logx = 2 Nogen der kan hjælpe mig? -
Integaler
ForumindlægHeej alle sammen, nogen der kan hjælpe mig med den her? :-) Illustrer det område som er afgrænset af x-aksen samt den angivne funktion(brug bare cas). Bestem derefter arealet af området vha. integraler. a) F(x) = -x2+3x-2 b) F(x) = x4-1 c) F(x) = x3+3x2-x-3 På forhånd tak .. -
Globale minimum på ti-89
ForumindlægHej :) I en lækker opgave, skal jeg bestemme det globale minimum. Vi har kun haft om lokalt maxiumum/minimum, men jeg går ud fra, at det globale gælder for hele grafen og ikke blot et lille stykke af den. Jeg er interesseret i at vide, om man kan finde det på TI-89? Funktion er f(x)= x2 + 3... -
Vektorregning
ForumindlægHej alle. Jeg skal teste impulsbevarelse i fysik. Jeg har to vektorer: a=(8,4 , 2,3) b=(1,2 , 2,5) Begge vektorer skal ganges med en konstant for at jeg får resultatet: 2075. Jeg tror ligningen skal se sådan ud: a*c1 + b*c2 = 2075 hvor c er konstanter. Er dette rigtigt? jeg kan i... -
Skæring med 1. og 2. aksen
ForumindlægEr der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg finder skæringen med 1. og 2. aksen hvis jeg ved a og b ;s :) Forskrift = Y = 0,66x-4,28 -
Stående bølger på en streng.
ForumindlægHej alle, jeg sidder i øjeblikket og arbejder på en fysik rapport om stående bølger på en streng, en af formålene med øvelsen var at bestemme snorens masse pr. længde (kg/m) på to forskellige måder. Både ved at veje/måle snoren og ved lade bølgens hastighed v, være en funktion af trækkraften F i ... -
hjælp til mat opg
ForumindlægHar siddet og rodet med denne opgave og kan ikke komme i gang. Opgaven lyder:Find den stamfunktion G til f(x)= 6 -3x, hvis graf går gennem linjen med ligningen y = 3x+2Har fundet stamfunktionen kan bare ikke finde det sidste led c nogen der kan hjælpe ? :) -
HJÆLP!
Forumindlægjeg skal som nogle af de andre samenligne et selvvalgt land med danmark, og jeg har valgt tyskland. jeg har tænkt mig at sammenligne arbejdsløshed, indskomst og forbrug? men når jeg går ind på oecd, og dst.dk kan jeg slet ikke finde ud af at finde tallene, er der nogen som kan hjælpe mig med ... -
Den stumpe vinkel
ForumindlægJeg har fået en opgave omhandlende vektorregning for, hvor en femkant, ABCDE, er udspændt mellem punkterne: A (-3, -2) B (2, -1) C (3, 2) D (-1, 5) E (-5, 1) Her skal jeg så finde dem stumpe vinkel(over 90 grader)mellem diagonalerne AC og BE, men er jeg ret usikker på fremgangmåden..Personligt vi... -
Udfyld skema om pH, H3O+ og OH-
ForumindlægJeg har fået stillet en opgave i kemi, hvor jeg skal udfylde et skema om pH. Jeg har følgende oplysninger: H3O+ OH- pH ? ? 10,0 ? 1,0*10-8 ? 2,0*10-7 ? ? ? ... -
HF- skr. dansk juni 1990
ForumindlægHej jeg er lige startet som bruger idag, og indtil videre synes jeg, at sitet ser meget seriøst ud. Dog frataget Molly diskussionen, som sagtens kunne erstatte Robinson ekspeditionen (wow det rimmede).Jeg sidder med en dansk stil, og jeg har überhaupt ingen annelse om, hvordan jeg skal komme igan... -
Finansielle sektor
ForumindlægHej .. :) Er der nogle der kan fortælle hvad den finansielle sektor består af og hvad dens rolle er i det danske samfund? -
Matematik
ForumindlægHåber nogle vil hjælpe mig med hvad jeg skal gøre i disse opgaver. HAr ikke helt forstået det med integralregning.Angiv følgende ubestemte integraler1. S (2-x)sinx dx2. S x^2 * e^x dx3. S x^2 * lnx dxHåber I forstår opgaverne. S=integraletegnet. På forhåndd tak -
matematikopgave
ForumindlægHej vil hører om der er nogle der kan hjælpe mig med differentering af denne funktion, da jeg har problemer med den.f(x)=(1/2)*ln(e^x-1)-xpå forhånd tak -
FSA AFGANGSPRØVE
ForumindlægEr der nogle der ved hvordan ved man hvilken fsa afgangsprøve man skal op i? -
Latin nørd søges!
ForumindlægHejsa..Var du en af dem der var rigtig rigtig hårde til Latin?Fik du karakter omkring 10 eller 11?Var du kanon til at skrive noter?Så er det lige dig jeg har brug for. ..Er du nørd på den fede måde så skriv til mig på adressen: [email protected]ærligst Mai Cecilie -
Toppunkt
ForumindlægEr ikke helt sikker på min regning her: skal finde rødderne til p(x)=ax^2+bx, her fandt jeg diskriminanten d=b^2-4ac=1-4*1*0=1 og derefter fandt jeg x-værdierne: x= (-b±√(b^2-4ac))/2a=(-1±1)/2⇔x=0 x=-1. Derfor må rødderne hedde (0;0) og (-1;0) Herefter skal jeg finde topp... -
HCA: Grantræet
ForumindlægJeg har fået til opgave at analysere Hans Christian Andersens eventyr Grantræet. Har fundet temaet eller moralen i eventyret. Der står direkte skrevet i teksten: havde jeg dog glædet, mig da jeg kunde! forbi!forbi!. Så det giver lidt sig selv. Men jeg har lidt svært ved at finde andet udover det.... -
Værk til Eksamensprojekt
ForumindlægHej Jeg skal bruge et værk, som kan være skrevet af teoretikere fra psykoligiens verden. Jeg har selvfølgelig selv søgt efter nogen, men de bøger jeg har fundet har desvære vist sig at være lidt for svære at læse. Så ville hører, om der er nogen derude som kan komme med en anbefaling? - og hels... -
E1 Sikring
ForumindlægHar fået stillet følgende opgave: Elinstallationer til belysning i et hus er for det meste sikrede med 10 A sikringer. Til elektriske komfurer anvendes derimod 16 A sikringer. Forsøger man at sætte en 16 A sikring i holderen til en 10 A sikring, opdager man, at det ikke kan lade sig gøre. ...
