Resultater: 16481 til 16500 af 436512
-
Hvorfor er det ikke det samme..
ForumindlægJeg er en spasser til at forkorte, og jeg kan bare ikke se hvorfor tanx*x ikke er tanx^2??? eller hvorfor man bare ikke kan forkorte tan(pi/3)*(pi/3) til tan(pi/3)^2??? Nogle gode råd mht. simplicitering??? -
Påstand
ForumindlægNogen der kan hjælpe med opgaven samt begrundelse? an/am = an-m -
matematik...:0(
Forumindlæghej..Jeg har en opgave her, som jeg er ret dum til... vil nogen forklar mig, hvordan jeg skal lave den?? plz?1. I et bestemt spil, er sandsynligheden for gevinst 35%, hver gang spillet gennemføres.Spillet gennemføres 12 gange uafhængigt af hinanden.a. Bestem sandsynligheden for, at der opnås gevi... -
Logaritmer
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært med en af mine opgaver i matematik. Opgaven lyder således: Omskriv følgende tal vha. regnereglerne for logaritmer, så facit bliver en logaritme. Log(7/8 )+Log(16/7) 0,5Log(100) - Log(50) 3Log(5) - Log(25) 0,5(Log(16) - Log(4)) Log(X)-Log(1X) Log(102 ) - Log(10) H... -
Tal
ForumindlægHej. Hvad er navnet paa tal der er ens uanset om de laeses forfra eller bagfra, f.eks. 12121, 12321. -
Hvad er korrekt??
ForumindlægFormlen hedder:sin(x^2)Jeg har så fundet x til = 0.5piNår jeg indsætter hvad er så det rigtige??sin(0.5pi)^2 eller sin((0.5pi)^2)Det giver jo noget forskelligt. Håber virkeligt på et svar..!! -
hjælp søges til en kort engelsk stil..
Forumindlæghej er der nogen der har lyst til lige at kigge den her igennem for grammatiske fejl og derefter give en karakter som i synes passer??tak..The story about Rani and her sisterRani is a 16-years old black girl who lives with her sister Henna. Their parents are dead and therefore Rani has to take ca... -
SRP- Fukushima ulykken og energipolitik
ForumindlægHej, Jeg søger lidt hjælp til min kommende SRP-opgave. Jeg har valgt at skrive i fagene Samfundsfag og Naturgeografi. Jeg har problemer med at finde en afgrening i forhold til samfundsfagsdelen. Jeg vil derfor spørge, om der er nogle der har en idé til, hvad man kan analysere ud fra ovens... -
bestem ukendte
ForumindlægHejsa er der nogen som ved hvilke formel jeg skal bruge til denne opgave ; A=124,8°,b=4,3 og c=7.. Jeg skal bestemme de ubekendte stykker i ΔABC -
Indenfor cirklens periferi
ForumindlægJeg er havnet i en uløselig stridvedr. det ellers simple geometriske fænomen: CIRKLENStriden går på hvad der menes med sætningen"..... halvvejs indenfor Storcirklens Periferi." Jeg mener at betegnelsen "indenfor cirklens periferi" vil kræve at et tænkt objekt skalvære i berøri... -
one-2-one
ForumindlægJeg skal vises, at funktionen er one-to-one og beregne den inverse funktion f-1. Så skal jeg efterfølgende specificere definitionsmængden og værdimængden af f og f-1. f(x) = x/(√x2+1) f'(x) = 1/(x2+1)3/2 og så kan jeg ikke komme videre -
m3 til dm3
ForumindlægVed godt, det er et dumt spørgsmål. Men nogen der kan give mig et hurtigt svar på, hvordan jeg laver 153,57m3 om til dm3, da jeg skal finde det i liter. På forhånd tak :-) -
Vær/lejligh. 10min fra CBS, 20min fra KU
ForumindlægUdlejer 3 værelse i en lejlighed i Valby fra 01.01.12 Er I 3 der vil dele en lejlighed eller leder du efter et værelse i en delelejlighed - så kig her! Fællesarealer: Lækkert køkken med alle HH inkl. opvaksemaksine, lækkert badeværelse, stor spisestue og stue, bryggers med vaskemaskine, tør... -
9.018 kugle i rummet
ForumindlægHar fået stillet følgende opgave: I et koordinatsystem i rummet er en kugle k givet ved ligningen x^2-4x+y^2+2y+z^2-2z=36 og en linje l er bestemt ved parameterfremstillingen x -8 -5 y 2 +t 7 , t ε R... -
Hjælp til oxidationstal:(
ForumindlægHej alle. Jeg er så lost med de oxidationstal i redoxreaktioner nogle som vil hjælpe mig med at afstemme dette reaktionsskema med pentan-2-ol med beckmans blanding (K2CrO7) . Håber i kan hjælpe det er nemlig oxidationstallene jeg har svært ved -
hvilken type reaktion
ForumindlægHej alle :) nogle som kan svare på om reaktion med alkohol og natrium, kan det passe det er en syrebase reaktion?? -
Aflæsning af graf
ForumindlægFigur 1 viser grafen for en lineær sammenhæng y = ax + b Figur 2 viser grafen for en eksponentiel sammenhæng y= c*1,20x Bestem tallene a,b og c. Mit spørgsmål: Hvordan aflæses disse tal og hvilke formler anvendes? (Fil vedlagt). -
hjælp
ForumindlægHej, har lidt problemer med nogle matematik opgaver. En funktion f er givet ved . Bestem en ligning for tangenten t til grafen for f i punktet P(3, f (3)) . Gør rede for, at grafen for f har en anden tangent med samme hældningskoefficient som tangenten t , og bestem koordinatsættet ti... -
Er dette rigitgt??
ForumindlægJeg skal finde stamfunktionen til:Int = integraletInt af x cos(x^2)t = x^2 =>dt = 2x dx <=>dx = 1/(2x) dtInt cos(t) dx= Int x cos(t) 1/2x) dt= 1/2 Int cos(t) dt= 1/2 [cos(t)] Er det rigtigt...??På forhånd tak! -
menneske vs. dyr
ForumindlægHejsa!Skal skrive stil, og et af de punkter der skal berøres er hvad der adskiller menneske fra dyr. Kom gerne med nogle forslag eller ret mine:Mennesker tænker abstrakt.Kan skrive.Spiser med kniv og gaffel/pinde.Sørger over døde.Synes faktisk det er svært at adskille os, idet at man fx. kan lære...
