Resultater: 18401 til 18420 af 436513
-
Gay Lussacs 1. lov
ForumindlægVi har lavet et forsøg, hvor vi skal bevise Gay Lussacs 1. lov. Jeg ved, at tryk og temperatur er proportionale, nu skal vi så med den graf, vi har lavet finde skæringen med 1. aksen. Grafen har ligningen y = 0,3458x + 95,061 Hvordan gøres det og hvad er så eftervist og hvilken str er så fundet?... -
Inertimoment af et rektangel
ForumindlægEr der nogen der kan hurtigt hjælpe mig med at udlede formlen for inertimomentet af et rektangel med bredden w og højden d omkring aksen x ? (se skitse på det vedhæft fil) -
udvikling i antallet af medlemmer i en frimærkeklub
Forumindlægudvikling i antallet af medlemmer i en frimærkeklub kan beskrives ved følgende funktion: f(x)=156-3x hvor x er antal år efter 1980 og f(x) er antal medlemmer det pågældende år(pr.1.januar) hvorklar betydning af konstanterne. hvor mange medlemmer er der i frimærkeklubben i 2015(pr.1.januar)? ... -
Vurdering af service og kvalitet - hvordan?
ForumindlægHej Jeg er igang med en opgave i VØ A, der handler om virksomheden Telemax. Jeg skal vurdere dennes service og kvalitet på baggrund af en undersøgelse, de har lavet. Undersøgelsen går ud på, at de har spurgt deres kunder om, hvor tilfredse de er med nummeroplysningen. De har lavet en tilsvarende ... -
Programmeringsfejl
ForumindlægNår jeg trykker på "opret indlæg" hopper siden, så jeg skal trykke to gange, før der oprettes noget -
differentialregning
ForumindlægHey, jeg har lige et problem med en opgave. Håber at I kan hjælpe. Opgaven lyder således: Der er givet funktionen (1/4)*x^3 - x^2 - x + 4 a) Tegn grafen for f, og bestem koordinatsættet til hvert af grafens skæringspunkter med førsteaksen. b) Bestem ligningen for den tangent t1 til grafen for ... -
Sproglig uden fortsætter sprog?
ForumindlægHej! Jeg er en dreng på 17 som lige er started på gymn., på matematisk linie. Jeg har altid gerne ville på sproglig linie, og har altid ment at det ville være mest oplagt for mig (af flere grunde). Her er midt problem...:Jeg har haft problemer med fransk i folkseskolen, og har derfor ikke nogen f... -
Vektorer i rummet: Bestemmelse af plan udfra linie + punkt mm.
Forumindlæg1) Bestemmelse af ligningen for planen α som indeholder linjen m og punktet (1,0,3) m's parameterfremstilling: (x,y,z) = (-2+5t,2+3t,1+2t) 2) Undersøg om punkterne A (3,0,1) og B (-6,-6,-2) ligger på hver sin side eller på samme side af planene med ligningen : 2x - y - z =... -
Bioteknologi, hjælp!!
ForumindlægEr der nogle der kan give en forklaring på, hvorfor vi har forskellige blodtyper, altså lidt omkring de mutationer der har medført de forskellige blodtyper, og hvorfor mutationerne giver forskelligheder? Gerne lidt om nedarvning også.. Tak på forhånd. -
"Uddannelseskartotek"
ForumindlægHej alle!Håber I har haft en ligeså dejlig sommerferie som mig!Jeg er lige startet i 2.g og er så småt ved at begynde at tænke over hvad jeg egentlig skal bruge gymnasiet til. Tror måske mit gennemsnit ville blive løftet hvis jeg vidste, hvad jeg skulle bruge det til.Derfor spørger jeg jer, om I ... -
bestem c i ligningen?
ForumindlægBestem c i ligningen: -2*x^2+4*x-c=0 er der nogle der kan forklare mig hvordan man bestemmer c? -
udgravning
ForumindlægHej Jeg håber på lidt hjælp til en problemregningsopgave som er ved at køre i hårknude for mig.!!! Spørgsmål: For anbringelse af en kugleformet samletank er der udgravet 18 kubikmeter jord. for oven har udgravn. et A= 6,8 kvadratmeter. Tanken er udv 1450 mm Ø . Indtil 800 mm under terræn fyldes m... -
sætning - "at få sympati"
ForumindlægHvordan skriver man "at få sympati.." på tysk? Det er verbet jeg har problemer med :-S. Kan 'bekommen' bruges? -
Teknologi
ForumindlægJeg skal bruge hjælp til en beskrivelse af evaluering og afprøving af teknologiprojekter... Skal lave en fremlæggelse om det, men er på fuldstændig bar bund om hvad jeg skal sige...HJÆLP!!! -
idealgas
ForumindlægAdskiller idealgasser sig fra alm. gasser, og hvis de gør - på hvilken måde adskiller de sig så? -
Cyclohexyn
ForumindlægHej,Nogen der kan forklare hvorfor cyclohexyns opbygning er ustabil?Katty -
Magnetisme
ForumindlægEn flad cirkulær spole opstilles i den magnetiske meridianplan (lodret), der peger nord-syd. En kompasnål anbragt i centrum vil derfor indstille sig i spolens plan. Ligger spolens plan så vandret eller lodret?På forhånd tak! -
Lidt sætninger
ForumindlægHej, er der nogen, som vil hjælpe mig med at rette de her sætninger? Hvis der er en, som er dygtig til tysk, og har lyst til at tjene lidt på at hjælpe med at rette et par gange om måneden, så kontakt mig endelig!1) Min nye chef har boet tre år i AmerikaIn drei Jahre hat meiner neue Chef in Ameri... -
Molymod molekylemodeller
ForumindlægJeg har fundet følgende sted, hvor man kan købe Molymod molekylebyggesæt (de bedste). Leveringen var hurtig og prisen god. http://home20.inet.tele.dk/molekyle -
Glucose
ForumindlægBenedicts-opløsning bliver i en del forsøg brugt til påvisning af glucose i forskellige madvarer. Mit spørgsmål går på, hvordan de to reagerer med hinanden, og hvorfor?
