Resultater: 19041 til 19060 af 436513
-
2 gradsligninger
ForumindlægBrug for lidt hjælp til det ubekendte :-) 1) For hvilke tal c, har -2x2-24x + c = 0 ingen løsninger? - når diskriminanten er negativ? men hvordan finder jeg frem til c? 2) Bestem b, så 4x2 + bx + 9 = 0 har netop én løsning. Bestem løsningen. - når diskriminanten er 0? men hvordan finde... -
Lineær algebra og induktion.
ForumindlægHej. Jeg vil gerne lige vide, om følgende induktionsbevis er rigtigt. Filen er vedhæftet. Kan argumentationen være bedre? Anden konstruktiv kritik er velkommen. -
Syre/Base
ForumindlægJeg har i en opgavet fået stillet følgende spørgsmål:- Beregn massen af den mængde NaOH, som er nødvendig ved neutralisationen af den dannede HCl.Den eneste oplysning jeg har om det dannede HCl er, at det har en stofmængde på 24494,8mol. Er nNaOH = nHCl, hvis ja, bruger jeg så bare formlen m=n*M -
Er der en som er god til tysk derude.?
ForumindlægHejalle sammen.Er der nogle som vil være så venlig, at kigge igennem for at se om jeg har oversat det rigtigt...eller om jeg gået forkert i den gale by..På dansk:Man mærkede tydeligt hans store glæde ved børn. Arkitekten byggede huset på en helt anden måde, end vi havde ventet. Mange protesterer ... -
Salgspsykologi (Merkonom)
Forumindlægakademiuddannelse i International handel og markedsføring. Er der nogen i bland jer der har haft Salgspsykologi??? Ville være taknæmmlig, hvis jeg kunne låne nogle inspirerende materialer. Og rådgivning. -
Lineær funktioner
ForumindlægOm en lineær fucktion y=ax+b oplyses, at grafen går gennem punktet P(5,11) og har hældningskoefficienten 3. Bestem tallene a og b. -
HJÆLP! Kvadratrod
ForumindlægHvordan regner jeg: (3√x*4√16x)/x Hvis det var op til mig, så vil jeg vil lave den om til potenser, men jeg er ikke sikker på, hvordan jeg skal gå til den efter det. (x1/3*16x1/4)/x Eller vil det være bedre at regne den som kvadratrod? -
Excel diagrammer
ForumindlægHej Jeg er i gang med at lave et diagram i excel, hvor jeg får vist kumuleret frekvens i % over karakterfordeling. Men derudover vil jeg gerne tilføje 1. 2. og 3. kvartil i diagrammet. Kan det lade sig gøre? Jeg har vedhæftet diagrammet. -
reducer udtryk
ForumindlægNogen herinde som kan hjælpe med at reducere dette udtryk, kan slet ikke få det til at gi det samme som facilisten! -
HJÆLP!
Forumindlæger dette rigtigt regnet: (x1/3)*(16x1/4)/x = (x*16x)1/3*1/4/x =(16x2)1/12/x =(16x)2*1/12/x =(16x)1/6/x =1,59x/x =x=1,59 og (8x)½*(2x)½ = (16x2)½ =(16x)2*½ =16x Mange tak på forhånd! -
Højspænding: fejl i udregning
ForumindlægJeg har netop regnet følgende opgave for at besvare spørgsmålet: "Hvorfor forbruges der mindre energi i højspædningsledninger?" Der skal transporteres 10 W gennem en ledning med en resistans på 1.6 Ω. Med 6 V: Strømstyrken igennem ledningen er(U = R * I): I = P / U = (1... -
Hjælp, mangler en synonym ordbog.
ForumindlægHej alle! Jeg mangler en gratis synonym ordbog her på nettet. Sidder og knokler med en opgave, så vær søde at svare, hvis i kender en side, man finder den. Forhånd tak! :-) God aften.. ;-) -
Projektopgave - Tegneserieprogrammer
ForumindlægJeg har en projektopgave (9. klasse) om "Danskere i krig", hvor jeg danner en gruppe med to andre personer. Vi har valgt delemnet "konsekvenser", altså de pårørende, psykisk+fysisk mén etc. Produktet regner vi med bliver en tegneserie med de problemstillinger der er i forh... -
hvordan er det nu man deler...?
Forumindlæg722 : 6 = ? er der nogen der vil hjælpe mig. p.s jeg går i 6 kl. ºωº -
Varmekapacitet
ForumindlægI en beholder haves 150 g væske.Bestem den samlede varmekapacitet af beholder og væske.Temperaturen af beholder stiger fra 0 til 32 grader C. på 2 mins.Nogle som kan give et hint til denne opgave? tak -
røringspunkt på tangent
ForumindlægMin opgave lyder sådan her: Beregn koordinaterne til røringdpunkt for t. f(x)= x^2-3x tangent: y=x-4 jeg har sat de to forskrifter lig med hinanden. Så bliver den sådan her : x^2-4x+4 Hvordan finder jeg så rørgningpunktet til tangenten? -
En eksponentielt voksende funktion
ForumindlægOm en eksponentielt voksende funktionf oplyses det, at f(10) = 20, og at fordoblingskonstanten er 5. Bestem en forskrift for f. Løs ligningen f(x) = 2500Hvordan løser jeg dem - plz skriv udregninger ned :] -
fysik hjælp kunne være dejligt.
Forumindlæghej, her er en lille opgave hvor jeg er gået i stå. Håber der er nogle som kan hjælpe.Et radioaktivit præparat indeholder et stof med halveringstiden 3,0 døgn. Aktiviteten fra præperatet er til at begynde med 600 Bq.Hvor mange kerner henfalder i løbet af det første døgn? -
hjælp
ForumindlægHej jeg har vedhæftet en fil håber i kan hjælpe mig med opgaven :) -
Kemi - Maj 1997 opg. d
ForumindlægHejsa...Er der mon nogen derude der kan hjælpe mig med en kemiopgave fra den blå eksamensbog Det er fra maj 1997 opgave 2 d...Jeg kan virkelig ikke se hvad jeg skal gøre, og skal aflevere imorgen... Har prøvet, men kan ikke gennemskye den!Den er lidt svært at skrive op, men vil prøve så godt jeg ...
