Resultater: 15741 til 15760 af 436512
-
Titrering af 3-faset syre
ForumindlægHey...Jeg har lavet en titrering af toiletrens og cola, for at finde indholdet af fosforsyre i de to ting. Nu har jeg så et spørgsmål, fordi under titreringen forløber der 3 reaktioner, hvor man fravrister fosforsyren dens syreprotoner. Det vil sige at under første reaktion bliver der fravristet ... -
Funktion
ForumindlægHej er der nogen som kan hjælpe mig med at løse den her opave..?Jens har 10000 kr., som han kan anbringe til 10 % p.a eller til 5 % pr. halvår. 1)Hvad kan bedst betale sig og hvorfor? 2)Hvor meget vil han have til rådighed efter 7 år i hvert af de to tilfælde? -
Funktion
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig hvad jeg skal gøre i den her opgave, forstår den nemlig ikke..?Line indsætter 3000 kr. på en konto, der forrentes sådan:1. år: 7,9 %2. år: 8,1 %3. år: 5,2 %4. år: 9,7 %Hvor meget har Line til rådighed efter det 4. år ?Hvad har den gennemsnitlige årlige rente genn... -
Reaktionsforhold?
Forumindlægjeg har udført et forsøg hvor vi lavede acetylsalicylsyre. Jeg har så beregnet n af den mængde ethansyrenahydrid og salicylsyre som vi brugte og har nu stofmængde for begge to men nu skal jeg så bestemme den begrænsede faktor.... hvordan gør jeg det? Skal jeg så lave 'skema' (hvis i forså... -
Essay om feminisme - OD stilehæfte 2003
ForumindlægHej Skal skrive dansk essay om feminisme... Det er nummer 6 i OD stilehæftet fra 2003 om Cambodja.Nogen der har skrevet stil om det før eller evt bare har noget klogt at sige om mænd og kvinders forskelligheder? -
microsoft
ForumindlægHey everybadyjeg vil bare spørge om det koster noget at downloader windos media player 9 series for windows xp.Takker -
Højtryk og Lavtryk
ForumindlægHej. Er der nogle der ved, hvad Højtryk og Lavtryk er? Håber i ville svarer. ;) -
Netto- og bruttoprimærproduktion
ForumindlægHej alle. Jeg har brug for hjælp til min biologirapport. Spørgsmålet lyder således.. Ud over respirationen vil planten også blive udnyttet ( spist eller nedbrudt) af andre organismer, fx planteædere, snyltesvampe og for de døde plantedeles vedkommende af nedbryderne. Hvilken betydning vil det... -
logaritme-funktioner
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med disse logaritme-funktioner?1. log(1+1/x)+log(x+4)=02. ln(x-1)-2*ln(x)=33. 5*(lnx)^2-8lnx=lneMvh. Maria -
Hjælp!!!
ForumindlægSkal skrive en nyhedsartikel, som er, "lejlighed brændt ned". Men problemet er at det skal selvfølgelig være i nutid, og ikke datid men kan ikke få det til at hænge sammen, er meget interesseret i, hvis nogle kunne kigge på den. Tak:) -
proportional
Forumindlægkan man sige, at grafen er proportional? -
dansk/engelsk oversættelse af kort citat
ForumindlægHej allesammen!Ville oversætte et citat, som Peter Plys har sagt fra dansk til engelsk:" Man ved aldrig hvad bier tænker"Når det skal oversættes til engelsk skal det så være:1. You never know what bees are thinking ELLER2. You never know what bees think?MVH. gunhild -
Afstanden fra solen til jorden
ForumindlægOpgaven lyder: Afstanden fra solen til jorden er 149,6*10^6km. Lysets fart er 300000 Km/S. Beregn hvor lang tid det tager lyset at bevæge sig fra solen til jorden. -
Vittula
ForumindlægEr der nogen der kan give mig et referat eller ved hvor man kan hente et referat af bogen "Populærmusik fra Vittula" ...? -
Er der nogen der vil rette mine tyske fejl?!
ForumindlægHejsa...Er der nogle søde sjæle der vil rette mine fejl??!!Knuser PukDie Luft is frisch, aber die Wind es kalt geworden,Langsam kommt die dunkel teppich runter, und der Tag wird vorbei,Jetzt es ist Nacht und da gibt einer sichtbar Horizont,Und die Nacht ist föndern,Die Nachtens stillheit Ufer sic... -
Bachelor før politiskolen
ForumindlægHejsa :) Jeg har tre år efter HTX, før jeg kan ansøge til politiskolen. I den tid kan jeg jo passende tage en bachelor. Men kan ikke finde ud af, hvilken bachelor der vil være den størreste fordel? :) -
areal
ForumindlægHej en opgave lyder Omkredsen af en mark er 800 m. Beregn arealet, når marken er dobbelt så lang, som den er bred Tak -
Opgave med vektorfelter
ForumindlægHej, er lige gået i stå med den her opg. og håber nogle kan hjælpe mig videre? Det er især spg. a og c jeg har svært ved Vi betragter to vektorfelter F(x,y)=(2xy-(y^2/x^2) ,x^2+2y/x x>0 og G(x,y)=(2xy- (y /x) ,x +2y/x) x>0 samt to kurver og med parameterfremstillingerne hhv. r1(t... -
hej..er der nogen der vil rette et par linier engelsk??
Forumindlægjeg vil være meget taknemmelig, hvis der var nogen der ville kigge de her sætninger igennem for fejl..?tak på forhånd.•I have chosen the essay about “Wood Grouse on a high Promontory Overlooking Canada” because I feel it was much better then the other essay. I have learn a lot of things in this e... -
Acetylsalicylsyre
ForumindlægHejsa, vi har lavet en syntese af dette stof i kemi, og skal nu besvare et par spørgsmål som jeg ikke er i stand til.Afstem reaktionsskemaetForetag udbytteberegningDer er brugt 10 ml. ethansyreanhydrid og 5 g. salicylsyre til syntesen.På forhånd tak :)
