Resultater: 15721 til 15740 af 436512
-
Mekanik - opgave
ForumindlægHej, jeg sidder her med en fysik opgave, som jeg er lidt usikker på. Hvis der er nogen der har mulighed for at hjælpe mig med at løse den, ville det være en kæmpe hjælp. Opgaven lyder: For et frit fald på Månen er det muligt at opstille følgende stedfunktion: s(t) = 0,825m/s^2 * t^2 Bestem v... -
Hjælp til noget matematik NU
ForumindlægHej experterMan kan f.eks. låne 10.000 kr. og betale 346 kr hvert måned i 48 måneder.OPGAVE:- Hvilken måndelig rente svarer det til?- Hvilken måndelig rente svare det til?- Hvilken årlig rente?på forhånd takMvh/Hrskitzo -
Elektroforese
ForumindlægTja, spørgsmålet er egnetlig:er der nogen der ved noget om elektroforese, eller hvor man eventuelt kan finder oplysninger om det? -
Bølgelængden for rød og grøn laser
ForumindlægHvad er bølgelængden for rød og grøn laser? -
Haster Haster
ForumindlægHejSpørgsmål 1)Beregn stofmængden af tilsat NAOHnår man kun kender til at: Volumen af 0,02 M NaOH er 26 ml.Hvordan går mand?Spørgsmål 2)Hvordan udregner man molarmassen? -
differentialligning
ForumindlægJeg er gået lidt i stå med denne her differentialligning.dy/dx = 1/(x*y), x>0 og yHvordan får jeg den skrevet om...?På forhånd tak! -
HJÆLP
Forumindlægjeg er utrolig dårlig til tysk.. men har dog prøvet på at oversætte dette... er der nogen der gider at rette det igennem..? Kære veninde!Hvor er det dog lang tid siden, vi har set hinanden. Det må være mere end 5 år siden. Tiden går hurtigt. Men om to uger kommer jeg til München, ganske præcist: ... -
Tysk...Hilfe..
ForumindlægHey... Er der ikke en der kan hjælp mig. Skal skrive en sætning med " i døgnet rundt" men den skal både indeholde en hovedsætning og ledsætning... NOgle der evt kunne hilfe..På forhånd tak... -
Årsprøve
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med en opgave fra årsprøven..?Når liget af en mand under 30 år er blevet så lemlæstet, at det er umuligt at måle ligets højde, kan man benytte følgende regel:Højden h, målt i cm, er lig med 69,1 cm plus 2,2 gange lårbensknoglens længde x, målt i cm.1)Opstil en ... -
Lidt hjælp tak :o)
ForumindlægJeg har brug for hjælp til oversættelse af følgende sætning: ....only to escape....., snuggling buxom beach bunnies and dancing away at carnival.Disse b-b-b ord kan jeg ikke finde nogen steder, hverken ordbøger eller andre steder. -
ny gymnasieform
ForumindlægJeg går nu i en 9. klasse og skal til vælge mellen Gymnasium eller 10.klasse Men hvad er den nye gymnasieform? Er der en der kan lige mig en url eller informationer om den ?tak på forhånd... -
Funktion
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med at løse denne her funktion..? Bare sig hvad jeg skal gøre, forstår det nemlig ikke. Funktionerne f og g er givet ved, at f(x)=-2x^2+7x+1 og g(x)=2x+1.Linjen m har ligningen y=2x-2. Angiv den eksakte værdi af afstanden fra toppunktet for grafen for f(x) til linj... -
Matematik, eksamenssæt spørgsmål til integraion
ForumindlægHej ;Jeg har et eksamenssæt jeg skal ha lavet færdig til torsdag. Og jeg har et par opgaver der har sat mig i stå, og håber derfor nogle kan give mig et skub.Det er opgave 3 b)og opgave 7B a)jeg har lagt dem her: http://www.casperl.dk/mat.jpgMit spg til 3 b) er....jeg går udfra vi bruger integrat... -
Falder lige hurtigt?
ForumindlægJeg har en spade ven som mener at 2 ting der er lige store f.eks. en jernkule og en aluminiumskule på samme størrelse ikke falder lige hurtigt...Vil i venligst af- eller bekræfte dette !?! -
Hjælp til rettelse af sætninger!! Haster lidt ´....!
ForumindlægHey!Jeg har her nogle tysk-sætninger der drejer sig om de forskellige måder at bruge tidsangivelser på. Jeg ville være SUPER glad hvis I gider at rette dem for fejl:Kan desværre ikke give mit eget bud på sætningerne da det er alt for indviklet for mig at se hvornår man skal bruge hvad- fatter det... -
Adobe reader er noget lort...
ForumindlægDet irriterer mig grænseløst at studi bruger Adobe reader - for man kan hverken skrive eller redigerer i det lorte program..ska sidde og skrive det hele om igen:(kan det egentlig lade sig gøre at kopiere en tekst i Adobe reader og indsætte den i et Words dokument???? -
Wronskideterminant
ForumindlægHej.Der er nogen som kan fortælle mig, om Wronskideterminant er en vektoroperator? Hvis ikke, hvad er den så? -
fascisme/nazisme
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med en opgave om Fascisme/nazisme??.. -
hjælp! er der nogen der vil rette min tyske stil for fejl???
Forumindlægplease. skriv venligst, så sender jeg den. -
Hjælp lige her!
ForumindlægJeg sidder med en tegning af to kvadrater og en cirkel.De er placeret således at det ene kvadrat ligger inde i cirklen, så kvadratets fire hjørner lige rører cirklens periferi.Det andet kvadrat ligger så på den anden side af cirklen, som 4 tangenter. Jeg ved at cirklens radius et 3cm, men hvordan...
