Matematik
Andengradsligning eller bare en almindelig ligning?
Heej!
Er der nogen der kan gøre mig lidt klogere på om det her er en andengradsligning eller om den bare skal regnes som en ligning?
8x(x-3)=22+4x(5+2x)
Har prøvet at regne den som en andengradsligning.
8x(x-3)=22+4x(5+2x)
8x^2-24x=22+20x+8x^2 -> 8x^2-8x^2-24-20x-22=0 Men så forsvinder x^2 og så er det vel ikke længere en andengradsligning?
Svar #1
22. september 2011 af Chrystine (Slettet)
Det er korrekt. Så du løser bare videre som en almindelig førstegradsligning.
Husk at gøre prøve ved at sætte dit x ind i den oprindelige ligning.
Skriv et svar til: Andengradsligning eller bare en almindelig ligning?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
