Matematik
Stamfunktion let..
15. august 2005 af
Goingforwin (Slettet)
Hejsa Jeg har en opgave som jeg ikke helt fatter...
Den er sikkert meget nem men fatter ikke helt det med stamfunktioner..
øvelse.. Vis at funktionen F(x) = x - ln(1+x) er en stamfunktion til: f(x) = x/1+x
Hvordan er det lige man gør det..? vil meget gerne have det lidt i detaljer..! På forhånd tak..!
Den er sikkert meget nem men fatter ikke helt det med stamfunktioner..
øvelse.. Vis at funktionen F(x) = x - ln(1+x) er en stamfunktion til: f(x) = x/1+x
Hvordan er det lige man gør det..? vil meget gerne have det lidt i detaljer..! På forhånd tak..!
Svar #1
15. august 2005 af Epsilon (Slettet)
En stamfunktion F til en kontinuert funktion f skal per definition opfylde:
F'(x) = f(x)
Så du skal differentiere F og derved eftervise, at resultatet af differentiationen er f. Jeg formoder, at du er bekendt med regneregler for differentiation.
//Singularity
F'(x) = f(x)
Så du skal differentiere F og derved eftervise, at resultatet af differentiationen er f. Jeg formoder, at du er bekendt med regneregler for differentiation.
//Singularity
Svar #2
15. august 2005 af Goingforwin (Slettet)
Jahh.. Nu fatter jeg lidt mere.. Takker for det hurtige svar..!
Skriv et svar til: Stamfunktion let..
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
