Matematik

løs ligning

25. august 2013 af Lincoln (Slettet) - Niveau: A-niveau
Jeg er usikker på hvordan jeg skal regne på følgende ligning. Det skal gørers i hånden så kan.desværre ik bruge solve. 3/x-x/3=0...... Skal jeg bruge nul reglen eller skal jeg brug en brøk regel først?

Brugbart svar (0)

Svar #1
25. august 2013 af 123434 (Slettet)

(3/x)-(x/3)=0

Den giver 0.

 


Brugbart svar (0)

Svar #2
25. august 2013 af SuneChr

# 1 nej

Sæt på fælles brøkstreg


Svar #3
25. august 2013 af Lincoln (Slettet)

Svaret skal helt være at x=3 eller x=-3. . . Det får alle i min klasse, men jeg ved ik hvordan?

Brugbart svar (0)

Svar #4
25. august 2013 af SuneChr

Indsæt x = 3 eller x = - 3  i

så vil tælleren i brøken give 0 og ligningen derved passer.


Svar #5
25. august 2013 af Lincoln (Slettet)

Okaa tusind tak for hjælpen :-)

Skriv et svar til: løs ligning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.