Matematik

Isolering X HJÆÆLP?

06. september 2009 af ostine123 (Slettet)

Nogen der ved hvordan man isolerer x?

y=2x^2-12x+16

På forhånd TAK :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. september 2009 af Isomorphician

Brug løsningsformlen til andengradsligninger:

x = (-b ± √(d))/(2a)


Brugbart svar (0)

Svar #2
06. september 2009 af mathon

2x2 - 12x + (16-y) = 0
som
løses som anvist i #1


Brugbart svar (0)

Svar #3
06. september 2009 af SvenG (Slettet)

Hey #1, hvor blev y af.

Det er ikke en standard 2.gradsligning.


Skriv et svar til: Isolering X HJÆÆLP?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.