Søgning på: Fejlen af Anders Bodelsen. Resultater: 18761 til 18780 af 106471
-
Georg Mohr
ForumindlægHvor mange har så været til GM-konkurrence i dag?Hvad fik I af resultater?Jeg fik givet et gæt på alle opgaverne undtagen opg. 3. -
Bestem funktion - steg i en ovn
ForumindlægHej. Jeg har brug for lidt hjælp. Opgaven lyder således: Ved stegningen af en bestemt steg kan temperaturen i stegens indre beskrives ved funktionen I(t) = 200(1-0,9*e^(-0,0091*t)) hvor I(t) er temperaturen i stegens indre (målt i ºC), og hvor t angiver tiden efter. at stegen er sat i ovnen ... -
Lille matematik opgave
ForumindlægJeg er så heldig at sidde med en opgave, som jeg ikke kan løse:"Bestem samtlige andengradspolynomier P, der tilfredsstiller ligningenxP'(x) = 2P8x) - xEr der nogen der kan hjælpe mig med den? Den burde ikke være så svær da den er uden hjælpemidler. -
Dansk opgaven 'Litteratur søgning!!'
ForumindlægHej!Er igang med min dansk opgave, men mangler min sekundære litteratur.. Nogle ideer??Og hvis I tilfældigvis kendte nogle gode sider på internettet ville det også være til stor hjælpe...Skriver om Herman Bang, og "En fortælling om Lykken" - Altså det Moderne Gennembrud.På forhånd tak -
To lette mat opgaver
Forumindlæg1. En funktion f er bestmt vedf(x) = x + ln(x), for xER+Gør rede for, at f har netop ét nulpunkt.Her fik jeg at vide det var pga f var kontinuær og voksende, men altså jeg kan stadig ikke se, hvorfor f så har netop et nulpunkt. SKAL man have et kendskab til ln(x) for ellers kunne jeg da godt tro ... -
matricer... hjælp med del spørgsmål
Forumindlægjeg har lavet det første spørgsmål og har fået det til (vedhæftet opgaven) Pw = W(WTW)-1WT Pw = [ 1 0; 0 1] har jeg lavet opgaven rigtigt? desuden mangler jeg hjælp til at komme i gang med opgave 2. -
matricer...
Forumindlægjeg sidder med spørgsmålet som jeg har vedhæftet. er basis for søjlerummet altid selve matricen skrevet i søjler? altså Col A = { [1 2 -3; 3 6 9; 1 3 0; 1 4 3] } forholder det sig sådan altid? -
Vurdering af stil FSA 2005
ForumindlægHeyJeg har jo været op til skriftlig dansk FSA som alle andre 9. klasser har! Jeg ville blive glad, hvis nogen kunne læse den igennem og komme med en vurdering af den!Opgaven var med i FSA hæftet maj-juni 2005, nr. 2:Et skibsforlisForestil dig, at du er journalist på en avis, som planlægger en ar... -
Fransk eksamen
ForumindlægHejJeg skal til fransk eksamen på mandag.Det er i begynderfransk, 2.g-niveau.Hvad kan man gøre/sige for at få en god karakter?Er der nogen der har nogle gode råd, eller noget jeg kan gøre her op til eksamen..?Mange hilsnerMaria -
Bestemme en parabel.
Forumindlægb) Vis, at parablen i det angivne koordinatsystem tilnærmelses har ligningen: y = -0.038x2 + 0.176x + 5 Oplysninger (fra grafen, jeg kan aflæse): f(0) = f'(0) = 5 = c , f(9) = 3.5 Hældningen for tangenten i punkt P(0 ; f(0)) = tan(10) Mit bud: f(x) = ax2 + bx + c f(0) = a&mi... -
Fosforylering af glukose
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har vedlagt en fil, med min opgave. Da jeg er rigtig dårlig til kemi, føler jeg ikke rigtig jeg kan svare på opgaven, og håber der er nogle, som vil hjælpe mig. På forhånd tak :) -
Værdipolitik eller fordelingspolitik?
ForumindlægHej Jeg sidder og er i gang med at skrive en opgave og bliver pludselig i tvivl om dette er et værdipolitisk spørgsmål eller et fordelingspolitisk spørgsmål: Skal de grønne afgifter på benzin sættes i vejret? Håber nogen kan hjælpe På forhånd tak Mvh Rothe97 -
Nytårstale
Forumindlæghvordan ville I skrive Jeres nytårstale! Skal der være en forskel for Droningens eller ej?? -
Censor/eksaminator-vejledning
ForumindlægEr det muligt via nettet at læse vejledningen til censor og eksaminator omkring de nye eksamenregler?De oplysninger vi har fået af rektor mht. til old eksamen svarer ikke til de oplysninger, som vores oldlærer har fra den nævnte censor/eksaminator-vejledning, som jeg gerne vil læse! -
Mangler du noter til religion?
ForumindlægVi er mange der sidder og døjer med eksamenslæsning til religion. Selv er jeg kommet lidt sent og ineffektivt igang med læsningen (skal op tirsdag), så kunne godt bruge lidt noter som hjælp til at inspirere mine egne.Derfor: Brug denne tråd til at uploade jeres notater. På den måde kan vi alle hj... -
Kvote 2 - hvordan?
ForumindlægHej allesammen Er der nogle herinde der er kommet ind på deres drømmestudie via kvote 2? Ved i i øvrigt hvor mange der er blevet optaget på henholdsvis medicin og tandlæge i 2009? Kvote 2 er jo beregnet til de ansøgere, der har et lavt gennemsnit. Men hvis man nu bestemmer sig for at søge via k... -
Lipschitz for vektorfunktion
ForumindlægJeg har en funktion f: R^2 -> R^2 og to funktioner u: R -> R^2 f opfylder en lokal lipschitz betingelse, dvs.: Der eksisterer K > 0, så for alle v R, \mathbf{u}_1,\mathbf{u}_2 i R^2: ||\mathbf{f}(v,\mathbf{u}_1(v))-\mathbf{f}(v,\mathbf{u}_2(v))|| =< K * ||\mathbf{u}_1(v)-\mathbf{u}_2... -
Kredsløbsanalyse - Second order
ForumindlægJeg skal finde I(t) i mit kredsløb. Jeg har opstillet mit generelle udtryk men kan ikke lige tænke mig til hvordan jeg skal finde konstanterne. Er min fremgangsmåde helt henne i vejret? Vedhæftet er mine udregninger. -
HASTER - optimering
ForumindlægOpgave 3015 Ved bestemt produktion er de totale omkostninger (målt i tusinde kr.) til at producere x enheder af en vare givet ved O(x)=x3 +7x+250. a) er lavet O(x) er voksende b) er lavet E(x) = O(x) / x kaldes enhedsomkostningerne. c) er lavet E(x) toppunkt: Tp(5;82) Monotoniforhold: f er aftage... -
Dansk digt - Nogle som vil hjælpe?
ForumindlægJeg skal lave et digt, som skal handle om mord og fare. Jeg har skrevet et, men syntes jeg mangler noget. Hvis du har nogle idér til hvordan jeg evt kunne gøre det bedre vil jeg meget gerne høre det. Min lære kan godt lide "guf ord", altså ord som man normalt ikke bruger, så hvi...
