Søgning på: matematik b eksamen 2017. Resultater: 19981 til 20000 af 129394
-
Tysk A som valgfag - fra B-niveau til A-niveau....
ForumindlægJeg ville høre, om der er nogen, der kan fortælle mig, hvor stor niveauforskellen på tysk B og tysk A er?? Jeg overvejer meget at vælge tysk som et femte A-fag, men jeg er usikker på hvor svært det er, og om jeg kan klare det.... :-) Håber, der er nogle, der kan hjælpe! TAK PÅ FORHÅND! -
Leder efter tidliger engelsk eksamenopgaver B niveau
ForumindlægHej Jeg leder efter nogler Engelske ekamens opgaver fra tideliger år, på b niveau. Helst den del uden hjælpemiddeler. Jeg har forsøgt at lede efter det på uvm's hjemmeside men der kunne jeg ikke finde nogle, så sidder og funderer over om nogle fra Studieportalen kunne hjælpe her. På Forhånd ... -
Bestem en regneforskrift af formen f(x) = ax + b
ForumindlægHar lidt problemer, håber nogle kan hjælpe mig :-) Spørgsmålet lyder: Antallet af flyvninger vokser lineært i perioden 2000-2020. a) Bestem en regneforskrift af formen f(x) = ax + b, hvor f(x) betegner antallet af flyvninger x år efter 2000. -
Hvorfor må a og b ikke være nul i linjens ligning?
ForumindlægHej Hvad sker der hvis a og b giver 0 i linjens ligning ax+by+c=0? Så er c=0? Betyder det så, at vi ikke har en linje, eller hvad? Tak på forhånd. -
Hjælp til et svært matematik spørgsmål!!!!!
ForumindlægHej,, Har virkelig svært ved denne her opgave... Jeg beder jer venligst at forklar mig hvad den går ud på osv. For jeg forstår det virkelig ikke!! På forhånd tak.. -
hjæælp matematik blækregning rente..:)
ForumindlægJens indsætter 1/8-88 9000 kr. til 11% p.a i en bank, der tilskriver rente en gang årlig. Hvor meget vil de 9000 kr. være vokset til, hvis han lader dem stå urørt i 4 år.? Hvor mange år tror du, pengene skulle stå til 11% p.a for at blive fordoblet.? Pliiiiz hjæælp -
Matematik-sprog: "..."
ForumindlægHvordan siger man "..." i eksempelvis a1+a2+...+an? Jeg plejer bare sige "prik, prik, prik". Det kan vidst ikke være helt rigtigt. Mvh. -
Matematik Brøker Please hjælp.
ForumindlægHejsa her er det nogle opgaver jeg ikke kan forstå håber jeg kan få noget hjælp. 1.Hvordan kan jeg tage 2.33 og omregne det til en brøk? 2.Hvordan kan jeg lave en regne en uægte brøk ud? 2/3 + 1/3 3. hvis der fx står 5/2 hvordan kan jeg så regne det ud til et helt tal og brøk? 4. hvordan ganger m... -
Matematik hjælp (uforkortelige brøker)
ForumindlægHej! Brøker har aldrig været min stærke side, og nu har jeg fået en afleveringen hvor en af opgaverne lyder følgende: Angiv følgende tal som uforkortelige brøker 1. 3 + 2 7 3 2. 2 + 4 - 19 3 5 15 Osv. Håber en/I har lyst til at hjælpe mig, det ville bety... -
HJÆLP SKAL AFLEVERES OM 2 DAGE MATEMATIK
ForumindlægTo linjer er givet ved funktionerne ??(??) = 2??+ 5 og ??(??) = ??+ 7. a) Bestem linjernes skæringspunkt. -
Matematik lektie rumfang
ForumindlægHej nogen der kan give en forklaring på denne opgave En boldkasse er 0,8m høj og dyb og 1,6m bred indvendigt. Hvor mange bolde med en diameter på 0,38 m kan du placere i kassen? Kan du regne dig frem til hvad rumfabget bliver når du har fyldt kassen med bold? Tak på forhånd -
hvad kalder man differentialligningen y'+ay=b(x)?
ForumindlægHej jeg ved at y'+a(x)y=b(x) kaldes en inhomogen lineær førsteordens differentialligning men hvad kaler man y'+ay=b(x)? -
Finde x-værdi for: f(x) = b*e^kx
ForumindlægHejsa.... Jeg skal finde x-værdien for: f(x) = b*e^kx 10 = 5+15.1 * e^-0,046*x Jeg har forsøgt med: 10 = 5 + 15,1 *e^-0,046/10 Men det gav ikke det rigtige resultat....nogle forslag til hvordan den ellers skal regens?? -
fortegnene for koefficienterne a, b, c og d
Forumindlæger der nogle som kan skære dette ud i pap. Jeg er med på, at når a > 0, så er parablen ''glad'', og a < 0 så er den ''sur'' Jeg har også styr på d = d < 0 ingen rod, d = 0 én rod og a > 0 to rødder Jeg har svært ved lige at forstå b og c, sådan med t... -
skal seriøst bruge et sommerkursus til matematik efter 1g!
ForumindlægJeg er doomed... har glemt alt hvad jeg lærte i matematik i starten af 1g efter at jeg slaggede den meget det sidste halve år og dumpede til 1g årsprøven. Problemet her er at jeg har det på høj så jeg skal ha læst det hele op i ferien, men jeg kan ikke finde et sommerkursus til 1g'ere? er der... -
Den bedste matematik A-bog til stx?
ForumindlægJeg har i år lidt svært ved matematikken på A, så jeg overvejer om, jeg skulle låne en anden bog, og se om det måske kunne hjælpe mig lidt. Men der er jo nogle stykker, så jeg er lidt interesseret i at høre, hvilke bøger i mener, der er bedst, og hvilke jeg absolut skal holder mig fra? -
Droppe ud og tage eksame på en anden skole?
ForumindlægHvis man nu vil droppe ud her en uge op til eksamen begrund af nogle problemer på efterskolen, kan det så lade sig gøre at tage den i 10 klasse? -
Hvad meget skal man have forberedt hjemme fra til en fysik og kemi eksamen?
ForumindlægJeg ved ikke helt hvor meget jeg skal forberede mig hjemme fra til fysik/ kemi eksamen. Da jeg ikke er så godt til det. Hvor meget skal man skrive? Hvor meget må man have med ind. Må man have sin iPad med inde? -
Novelle 2000-2010 til mundtlig dansk eksamen
ForumindlægHej derude. Jeg mangler hjælp til at finde en god novelle som jeg skal op i til mundtlig dansk eksamen. Novellen skal bare være skrevet i år 2000-2010. Tak på forhånd. -
Kemi A - mundtlig eksamen HTX
ForumindlægHey.. Er der nogen der ved hvordan spørgsmålene ser ud til Kemi A - mundtlig eksamen på HTX ? På forhånd tak..
