Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 3181 til 3200 af 127115
-
2 punkter på en parabel
ForumindlægHej Jeg har to punkter (næsten) A = (3,3) B = (6,y) de skal sættes ind i formlen y=ax^2 + bx + c Men hvordan??? a = hældningen men hvad med b og c ?????? tror det er noget med 2 ligninger x ubekendte på forhånd tak -
HJÆÆLP SØGES INDEN FOR 5 MINUTTER !!!!!
ForumindlægHJÆLP! løs ligningerne : 5x - 9 - (2x - 3) = 4 + x : 6x - (37 - 13x) = 21x - (2x + 37) please, help me! jeg fatter intet af det. har selv forsøgt at lave den, men desværre uden held :-) -
Bestem ligning for sekant
ForumindlægEn funktion er givet ved f(x) = x2+x-1 Bestem en ligning for den sekant til grafen for , som går gennem punkterne (1,f(1)) og (1.5,f(1.5)). Hvordan gør man det? -
Mening om min indledning
ForumindlægHej, er der nogen der gerne vil kommentere min indledning, eller evt. rette den og bidrage med nogle idéer? Mange urbanisere til byen, da der er mange muligheder, massere af tilbud og et stort fællesskab. Er det storbyens neonlys, der blænder os mod alt det, der er virkeligt? Når man ser på ... -
Finde spolens induktans.
ForumindlægHejsa jeg sidder og skal til eksamen i fysik og regner på nogle tidligere eksamensopgaver og faldte over denne opgave jeg slet ikke kan finde hovde og hale i. Opgave 10: En spole med strømmen 12A generer en flux på 0.2 Tm^2 Hvad er spolens induktans? Jeg ved svaret skal være 16.7 mH men hvordan... -
Plantens livscyklus: gametophyte vs gametophyte - hjælp
ForumindlægHej man siger at sporophyte stadiet er det stadie hvor plantens celler er diploide (2n), og hvor den gennem meiose danner megaspores men hvordan skal det egentlig forstås? Skal det forstås at ALLE plantens celler pludselig bliver diploide, eller at den danner nogle diploide celler som kan omd... -
Stående bølger på en streng, omskrive formel?
ForumindlægHej, Jeg har nogle problemer med og omskrive en formel i forbindelse med at jeg skal lave en rapport med stående bølger på en streng. Kan I give mig en pædagogisk forklaring på hvordan man omskriver v = √(F/μ) så du får formlen for en ret linje – hvor v = a*√F. μ = ... -
Integralregning hjælp!
ForumindlægHejsa folkens er i gang med et projekt om integralregning mangler dog den sidste opgave, men da jeg ikke kan finde ud af den tænkte jeg om I kunne hjælpe mig og forklare mig hvordan man gør og kommer frem til det rigtige resultat. I tværsnittet indlægges et koordinatsystem med x-aksen i den vand... -
ja eller nej?
Forumindlægvis at punkterne A(1,4) B(3,7) og C(11,9) ligger på samme rette linie. hvordan kan jeg vise det.. skal jeg bare sætte dem ind i koordinatsystemet? -
Ribosomer
ForumindlægHej, håber der er en der kan hjælpe. Sidder og læser til 24-timers eksamen og har et spørgsmål: Hvordan er ribosomer bygget op? PÅ forhånd tak! :) -
En god guideline til en fysik disposition
ForumindlægHi Siden jeg skal op til mundtlig fysik her i slutningen af 9.klasse har jeg brug for nogle gode råde til hvordan jeg opbygger en god disposition til fysik. Hvis nogle af jer har et godt forslag eller har god erfaring på området ville det være fantastisk, hvis i kunne give mig et svar. Kunn... -
Problemer med en fældningsreaktion
ForumindlægHar en carboxylat ion, hvor der tilsættes en stærk syre, så vi får en carboxylsyre og rester af syren. Derefter skal Carboxylsyren udkrystaliseres, så den fås på tør fast form. Jeg kan se i mine rapporter, at dette altid gøres med sprit, opvarmning og vand. Men kan ikke rigtig forstå mekanismen. ... -
Hvad kan der være i en Stil! HASter
ForumindlægHejj.. Er i gang med en stil, men har svært ved at prøve at gøre den spænde, jeg synes den er kedelige. Derfor søger efter spænding!! Har i nogle forslag hvordan den kan bliv spænde? -
1.g elev og er nervøs for 3.gs eksamen
ForumindlægDer lyder vildt dumt.. Men jeg er 1.g elev, og jeg læser alderede nu, eller idag ihevrtfald hvordan srp kommer til at forgå, også har jeg også læst lidt hvordan engelsk eksamen kommer til at forgå.. og jeg er virkelig nervøs alderede nu.. jeg er bare så bange for at gå op til eksamner.. ikk... -
Oversæt en sætning til engelsk
ForumindlægHåber der en af jer herinde som kan hjælpe mig med at oversætte en sætning til engelsk; "Svigermoren har gennem hele historien været negativ overfor jegfortælleren, men til sidst viser det sig, at hun også engang har haft alkoholproblemer." Tak på forhånd! -
Ejefald
ForumindlægHejsa... Er der nogen der vil hjælpe mig med at rette nogle engelske sætninger.. 1. Husets værelser er store og lyse: The rooms of the house are big and light. 2. Husets ejer er ikke hjemme: The owner of the house is not at home. 3. Ejerens navn er Smith: The owner's name is Smith. 4. Eje... -
Skoletræthed
ForumindlægJeg har fået stillet diagnosen skoletræthed. Af mig selv, forstås. Jeg tror, at det begyndte i den sidste halvdel af niende, hvor jeg omkring nytår fik en lettere depression eller måske er pessimisme et bedre ord. Jeg er endda rimelig heldig. Der er mange fra min klasse, der allerede blev skoletr... -
hjælp til arealet af en trekant og isolere grundlinjen
ForumindlægHej derude, jeg ved godt hvad arealet af en trekant er: A= 1/2*h*g det jeg bare lige skal have lidt hjælp til er hvordan man isolere g i stedet for A altså: grundlinjen i stedet for Arealet Jeg har nemlig både højden og arealet men ikke grundlinjen i min figur, nogen som vil hjælpe mig ... -
hjælp til mat opg
ForumindlægHar siddet og rodet med denne opgave og kan ikke komme i gang. Opgaven lyder:Find den stamfunktion G til f(x)= 6 -3x, hvis graf går gennem linjen med ligningen y = 3x+2Har fundet stamfunktionen kan bare ikke finde det sidste led c nogen der kan hjælpe ? :) -
Projektopgaven i 9.kl.
ForumindlægHey!Jeg er en elev på 9.klassetrin der ikke har altfor mange efaringer med projektopgaven pga. sygdomså jeg tænkte, de der har fået topscore i projektopgaven i 9.kl. kunne give råd og fortælle om sine efaringer her....Venter at høre mange kloge udtalelser,
