Matematik
hjælp til arealet af en trekant og isolere grundlinjen
Hej derude, jeg ved godt hvad arealet af en trekant er:
A= 1/2*h*g
det jeg bare lige skal have lidt hjælp til er hvordan man isolere g i stedet for A
altså: grundlinjen i stedet for Arealet
Jeg har nemlig både højden og arealet men ikke grundlinjen i min figur, nogen som vil hjælpe mig med at isolere g?
På forhånd tak
mvh
Frederikke Darling
Svar #1
28. november 2011 af TerryKanrekhaHugens (Slettet)
Er du ikke sød, og skrive hvad er dit højde og arealt er ?
Svar #4
28. november 2011 af frederikkedp (Slettet)
okay, jeg forstår ikke det der med gang det på hver side, jeg flytter det bare og skifter fortegn...
okay her er mine tal:
A= 25
h= 5
Svar #5
28. november 2011 af frederikkedp (Slettet)
Hvordan kommer ligningen så til at se ud til sidst:
Sådan:
2/h - A= g
Svar #7
28. november 2011 af frederikkedp (Slettet)
jamen det ved jeg jo ikke hvordan kommer til at se ud?
Det gør jeg ikke normalt, så kan nogen forklare mig det?
Svar #8
28. november 2011 af Andersen11 (Slettet)
#7
Gang først med 2 på hver side, og divider dernæst med h på hver side, hvis du ikke kan finde ud af at gange med (2/h) i een omgang. Man ganger en ligning med et tal forskelligt fra 0 ved at gange alle led på hver side af lighedstegnet med tallet.
Svar #9
28. november 2011 af frederikkedp (Slettet)
Nu er jeg ti gange mere forvirret...Jeg spørger igen, hvordan kommer den så til at se ud??????
Svar #10
28. november 2011 af TerryKanrekhaHugens (Slettet)
A = 1/2*h*g
A=25
H=5
G= 25/5=5*1/2
G= 10 ...
Er det sådan formlen skal se ud eller ?
# 8 ?
Svar #11
28. november 2011 af Andersen11 (Slettet)
#10
Når man starter med formlen
A = (1/2)·h·g
og ønsker at isolere g, ganger man med (2/h) på hver side og får
g = 2A/h
Skriv et svar til: hjælp til arealet af en trekant og isolere grundlinjen
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
