Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 3441 til 3460 af 127115
-
Friktion
ForumindlægHej, jeg håber nogen kan hjælpe mig mht friktion. Det er, fordi jeg lige skulle tjekke mine noter igennem om friktion, og så stod der: 1) Bevægelse uden friktion 2) Bevægelse med friktion 3) Dynamisk friktion 4) Statisk friktion Jeg er bare forvirret over, om 1) og 3) er det samme samt 2) o... -
Fr. Espersens politistat
Forumindlæghttp://www.youtube.com/watch?v=rVJZWves5l4&feature=related Jeg synes polities har været yderst voldeligt siden VK regeringen trådte til magten. Politimesteren i København kom forbi mit gymnasium og truede os med ikke at deltage i nogen form for aktivisme under ungdomdomshus-oprøret, da det garan... -
Respons på essay
ForumindlægHej Jeg skal skrive en essay med udgangspunt i de nåede færgen af Johannes V jensen og frygt og lede af Hunter S. Thompson, men jeg har aldrig skrevet en essay før og aner ikke hvad den skal indeholde. Derfor søger jeg respons. Er følgende tekst en essay? Hvis ikke hvad mangles der for at d... -
Ligninger hjælp :/
ForumindlægHej Folkens er i gang med matematik aflevering , har 2 opgaver som jeg ik kan finde ud af :/ , Har prøvet selv finde ud af det , men det hjalp ikke :( Håber i kan hjælpe , Forhånd tak ! :) 1) 2 gange (1+x) 2 oven over = 2,3 2) x i 3 oven over = 2,9 Ps. Håber i kan straks hjælper mig -
hjææælp!!!! lAV KARAKTER..EKSAM IMORGEN
ForumindlægHej... Jeg har dansk eksam imorgen. Jeg har om teksten polterabend af jan sonnergaard. Men der er noget jeg ikke forstår: 1) Hvordan kan det være at min lærer har lagt den under emnet kønsroller?? Den har jo intet med kønsroller at gøre?? eller har den?? ... -
Olympiske lege
ForumindlægHej folkens - Hvad opnår et land ved at have de olympiske lege i deres land? - Hvorfor vil man gerne have det bliver afholdt i ens land? Tænker lidt at det jo selvfølgelig giver god omtale, hvis man kommer op med et godt arrangement, men samtidig at det må være dyrt at skulle afholde? - ... -
Så er der valg!
ForumindlægSå er valget udskrevet til den 13. november. Held og lykke til alle førstegangsvælgerne derude, tænk jer godt om når i sætter krydset, der er flere år til at det sker igen :) I samme ombæring vil jeg på resten af redaktionens vegne opfordre til sober og velargumenteret debat her på siden. God ... -
JEG VIL SKRIVE :D
ForumindlægHej alle sammen, jeg håber ikke jeg forstyrrer :D Jeg har lidt svært ved at komme i gang med at skrive, så jeg tænkte på om i har nogle ideer til at skrive noget, fx. et essay eller noget, just give me something! :) På forhånd tusind tak, til jer alle sammen. -
At isolere en variabel
ForumindlægHej Jeg skal isolere følgende ligninger: Isoler a af ligningen: r=T/S-a Isoler c af ligningen: R= a*b*c/4T^1 Isoler y af ligningen: x*x^1/a^2 + y*y^1/b^2=1 (*=gange, /= divider) Håber virkeligt der er nogen, der kan hjælpe mig snarest muligt!!! -
Gymnasiet
ForumindlægHej, efter 9. klasse skal jeg i en privat 10. klasse. Efter 10. klasse vil jeg gerne ind på STX eller AGS dermed sagt læse medicin i fremtiden. Ville hurtigt spørge om, 10. klasse er noget skidt, om det kommer til at trække ned på nogen punkter, om det virkelig hjælper en med at løfte karaktern... -
Rotation i 3D og 4D!! Problem!
ForumindlægHej, A.) I 3D Jeg har en rotations matrice som skal være i stand til at rotere nogle vektorer i 3D hvor z-værdien skal være den samme, dvs det er lige meget hvad jeg rotere i 2D, det ville se ud på samme måde i 3D - rotationen foregår omkring origo. http://i45.photobucket.com/albums/f88/cadav... -
Løsningsmængde
ForumindlægHejjeg har to opgaver, jeg skal finde løsningsmængden for. men hver gang jeg angriber dem, ender jeg op med et eller andet sindsygt svar, der ikke passer når jeg sætter det ind i den oprindelige ligning. Please hjælp mig!Ligning 1)3x+4 (brøkstreg) X(X-2) = -2 (brøkstreg) XLigning 2)3 (brøkstreg) ... -
Regning med parenteser (HJÆLP!)
ForumindlægOpgaven lyder sådan her, kan simpelthen ikke finde ud af det. Beregn (dvs. gang ud, hæv parenteser og træk sammen) a) 4(2x-3)-3(3x-4) b) (a+2b)(3a-4b) c) 2(x+a)+(4-3a)-(3-4x)-5x-1 I må meget gerne vise metoden til at lave dem ;) Tak på forhånd! -
Hjælp til regning af brøker !
ForumindlægHeej folkens.. Jeg er kommet lidt i tvivl om hvordan man regner disse her brøker.. og om man skal gange ind i parenteserne eller hvad man egentlig skal.. I må meget gerne skrive jeres fremgangs metode, da det er den jeg leder efter.. og altså ikke svaret :) /= brøkstreg 3(1/2-1)=x 2/4 (2/3+5)=x... -
Fald i procent
ForumindlægHejsa. Hvordan beregner man faldet i procent? Her er et ex. Fodboldspillerens værdi var sidste år 32,5 mil.kr. og er nu faldet til 22 mil.kr. Hans værdi er faldet med x i % -
Terminsprøve
ForumindlægHEj Skal op til terminsprøve i slutningen af marts... Er det rigtig, at man få sidste års eksamensættet til prøven?? -
Elisa og nedbrydningsprodukt
ForumindlægJeg ved ikke helt hvad jeg skal skrive, især til den sidste del med absorbansen. Alt hjælp er værdsat. -
Hjælp: Analytisk geo.
ForumindlægSom sagt har jeg brug for lidt hjælp/rettelse til en opg. der omhanlder analytisk geometri.Opg.660Linjen m går gennem punkterne A(1,0) og B(35,55) mens linjen n går gennem O(0,0) og C(21,34)Beregn skæringspunktet for m og n.Linje m: Vi har to linier med 2 givet punkter, udefra de to punkter finde... -
hjælp!! hastighed??
Forumindlæg1. Luftmodstand Et ishagl dannes i en sky. Haglet falder fra en højde på 3,6 km over jordoverfladen. Begyndelsesfarten er 0 m/s. Antag først, at man kan se bort fra luftmodstand på haglet. Bestem under denne antagelse a) den tid, haglet er om at nå jordoverfladen. b) den fart, hvormed haglet ramm... -
Second opinion, please? :-)
ForumindlægHej. Jeg har nu gået på gymnasiet i 3 år, og hver gang jeg får en dansk stil tilbage får jeg 4 for den. Nogle gange føler jeg selv, at jeg afleverer noget bras, mens jeg andre gange er godt tilfreds - men lige lidt betyder det, for jeg får altid den samme karakter, nemlig 4! Jeg und...
