Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 4421 til 4440 af 127115
-
Hurtigt brug for hjælp!!!
ForumindlægJeg er igang med en opgave som lyder sådan her: hvor mange procent steg nedbøren fra oktober til november ? Oktober =31 og November=73. -
Einfach so - Urlaub in Lissabon
ForumindlægHej.. Nogen der har lavet Urlaub i Lissabon i Einfach So side 130?\n\nSkal kun bruge fra linje 16 af.\n\n"Så begyndte konferencen, og hun fik straks udleveret en mændge ekstra materiale, som hun skulle læse igennem. Om aftenen trak hun sig derfor tilbage til sit hotelværelse og sad der og læ... -
Skal jeg droppe ud?
ForumindlægHej, jeg er startet i grundforløb på en stx, og vi får vores endelige klasser om 2 uger. Jeg har gode veninder i skolen som jeg er rigtig glad for men det føles som om at jeg ikke mentalt er klar eller har det overskud der skal til for at gå i gymnasiet. Allerede efter første uge kunne jeg mærke ... -
En stige.
ForumindlægEn 5 meter lang stige stilles skråt op ad en mur. Afstanden mellem muren er 1,1 meter. - Hvor langt når stigen op ad muren? - Hvor stor er den vinkel stigen dannen med det vandrette underlag? -
Vektor
ForumindlægLinjen m har ligningen 3(x-2)-2(y+4)=0. Angiv et punkt på linjen m og koordinaterne til en normalvektor. Tegn på grundlag heraf linjen. (denne har jeg løst, se vedlagt fil) n=(3 , -2) Angiv ligningen for den rette linje n, der går gennem punktet (4,2), og som er vinkelret på m. hvordan løser ... -
Reducere bla.
ForumindlægHjælp: 4a-(2b+3a)+5b udregning; 4a - 2b - 3a + 5b 1a-3b __________________ 2b+4b-7b (ændrer man overhoedet tegn her, hvis der ikke er parantes?) dvs. er svaret så: 9b kan det passe? beregn tallene: 4*(-7)-7 ? -
Kan jeg læse Jura i fremtiden?
ForumindlægHello. Sagen er den, at jeg er student her i næste uge (STX). Jeg har pt. et snit på 8,1 (ny skala) og mangler kun én eksamen, så den burde max svinge 0,1 +-. Men mit spørgsmål, er om jeg kan læse Jura i fremtiden? Jeg kan se at adgangskravet er 6.2 i Århus, 6.4 i København. Dvs. mit snit er klar... -
Færre ansøgere til SDU
ForumindlægIfølge SDU http://www.sdu.dk/Nyheder/Nyt_fra_SDU/faerre%20ansoegere.aspx har der været en hel del færre ansøgninger i år, i forhold til sidste år. Man kunne derfor forestille sig at det bliver nemmere at komme ind på de populære studier, så som medicin ? Ansøgninger til sundhedsvidenskab er fa... -
et ord/begreb
ForumindlægEr der en der kan være sød, og fortælle mig, hvad ordet, stereotyper betyder, og hvorfor det spiller en vigtig rolle på min skole (handelskolen) med det mener jeg, at vi arbejder med det i en bog som hedder kultur, men nu skal vi til at læse en tekst og fortælle de gode og dårlige sider ved det... -
Geometri
ForumindlægKan nogen hjælpe med vedhæftede opgave? -
Kost
ForumindlægJeg har læst at man selv skal indtage b og c- vitaminer ? Samt d- vitamin, hvis man ikke er får sol nok. Men hvilke b - vitaminer skal man have? I skemaet (vedhæftet) ser jeg 5 forskellige slags? Og skal man ligeledes sørger for at indtage de 20 forskellige mineraler gennem kosten? Eller hvordan?... -
Matematik opgaver til SRP!!
ForumindlægHej allesammen, er i gang med at skrive min srp. opgave, hvor jeg også skal besvare disse opgaver (håber nogen vil hjælpe mig): Opgave 1: Udled løsningen til differentialligningen: Når der oplyses, at A(0) = 0 Opgave 2: Givet: V=42 L, k=0,3 timer-1. ka = 1,80 time-1, F= 0,89. En bestemt... -
læs stilen igennem
ForumindlægJeg håber der er nogen herinde, som kan læse min stil i gennem og rette de fejl jeg har.. og om jeg så egentlig har besvaret sprøgsmålene... Det vil være en stor hjælp for mig ... Jeg håber der er nogen :) please.. Jeg oploader filen...opgaven står allerførst på siden og min egen stil står til ... -
Svære sætninger?
ForumindlægHej. Har lige 3 sætninger som jeg synes er svære at oversætte. Nogen der kan hjælpe? 1. Præsident Bush erklærede dermed alle lande som ikke ville støtte USA i kampen mod terrorisme for fjender. - 2. I Harburg er man stolt over den internationalitet der præger byen. - 3. Dette afspejles og... -
Rette...
ForumindlægNogle der vil rette mit eventyr jeg sætter den ind her bid for bid: ”Det livløse hav” En stor mørk grøn tåge, havde indtaget den store gade på Evigelandsvej, en tåge som ingen havde forventet ville ses nogensinde. Der var hverken blæst, koldt eller varmt. Det var virkeligt besynderligt. Byen va... -
Forskel på amerikansk og dansk skolesystem?
ForumindlægHey Jeg har undret mig over hvad er forskellen på det danske og amerikanske skolesystem.. Altså hvis man er 2g i Danmark, hvad er man så i USA.. -
cirklens ligning. korrektur
ForumindlægHvis man har en cirkel med centrum i (-4,2) og en radius der er 5. Og et punkt der ligger på cirklen der (-1,-2). Kan det så passe, at man har en tangent i det punkt med ligningen: -5(x - (-1)) = 0? -
Analyse og fortolkning af en Johannes V. Jensen Digt
ForumindlægHej! Jeg er virkelig screwed! Jeg skal fortolke og analyser et digt af Johannes V. Jensen "Naturens Afsked" og jeg fatter INTET Er der ikk nogen der gider hjælpe mig med den eller evt. har en analysering og fortolkning? Det skal inddrages i SRP opgaven, og den skal afleveres på fredag d... -
Opgave 13 i Stx mat aug 09.
ForumindlægHej. Jeg er gået helt i sort med denne opgave - håber der er nogle som kan hjælpe mig. På figuren ses et koordinatsystem, hvori der er indtegnet et rektangulært skråplan ABCD og en lodret mast FT . Masten er forankret i skråplanet med 4 wirer. En af disse wirer er fastgjort i punktet S, og er par... -
Analytisk geometri - linjers skæring
Forumindlægopg 68. a=0,5 , c= -2 og grafen går gennem punktet (5,3) ??? opg69. a=2, d= -4, b= -2 ??? opg 71. Grafen går gennem punktet. (0,-4), (1,0) og (2,8) ??? opg 73 a= -2, og grafen går gennem punktet. (3,2) og (5, -6) ???
