Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 7641 til 7660 af 9751
-
TLC på aldehyder og ketoner
ForumindlægHej, jeg har en aldehyd og en keton, jeg gerne vil påvise er dannet ved TLC. Jf. bogen "Experimental Organic Chemistry" kan jeg anvende 2,4-dinitrophenylhydrazin som fremkalder for både aldehyden og ketonen.Ved fremkaldelse af disse funktionelle grupper, vil der dannes en farvet forbind... -
Tilstandsformer
ForumindlægDer er tre tilstandsformer, ikke? Fast, flydende og dampform? -
AlCl3
ForumindlægEr det en syre eller hva? Er lidt i tvivl. -
linginger (glemmer hvordan)
ForumindlægHej jeg er en af dem, som efter at først at være kommet igang med en ligning, og har opfrisket med hvordan den løses, godt kan finde ud af dem, men så glemmer jeg det igen. Er der ikke nogen som kan give mig nogle eksepmpler på ligninger, og forklare hvordan den løses punkt fra punkt?på forhånd m... -
Fysik = Problemer .. :(
ForumindlægJeg skal som så mange andre op i mundtlig fysik her til Juni, og jeg er rent ud sagt mega skod til det ... Derfor ville jeg godt høre om der var nogle der havde nogle gode råd til hvordan jeg ligesom kunne trække mig selv lidt op... Ligger lige nu på et 7 tal hvilket jeg, ifølge mig selv, er for ... -
må jeg tage
Forumindlægdette med til prøven ?http://verbix.com/webverbix/cache/20.be.shtml -
FILOSOFI!!
ForumindlægJeg skal op i mundt. filosofi om en måned. og jeg forstår virkelig intet. Er der nogle som har nogle gode råd eller sådan? -
Forvitring :)
ForumindlægHej alle. Jeg sidder her med en opgave der omhandler forvitring, men kom til at tænke på om der findes noget der ikke kan forvitres? På forhånd tusind tak! -
BARE LIGE FOR AT VÆRE SIKKER
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet dette spørgsmål: (x−4)2 + (x + 2), når x > 2 Nogle der kan hjælpe? - Mit bedste bud, er der ikke ændres fortegn når man plusser paranteser sammen. Men hvad bliver resultatet så? Mvh mig. -
karakterskala
Forumindlæghej jeg tænkte på om der er en måde man præcis kunne finde ud af hvordan man sammenligner den danske karakterskala med en amerikanske.måske er der en som sidder inde med et link, eller sådan noget.forresten: http://karakterskala.underskrifter.dk/ - http://17maj.org/:) -
virus
Forumindlægømh jeg har et spørgsmål, som jeg har tænkt meget over og nu vil jeg så lige høre om, der er nogle der kan hjælpe mig med et svar:Hvordan gemmer virus sig i cellerne? som f.eks. HIV-virus -
24-timers - Gode råd?
ForumindlægJeg skal op i fysik C på tirsdag, men da det er den med 24-timers forberedelse, skal jeg op og trække i morgen. Jeg har læst lidt i min bog, men jeg kan ikke rigtig få mig selv til at gøre mere, da jeg på forhånd ved at jeg har 24 timer med det emne jeg skal op i, men jeg ville egentlig gerne vid... -
Grund- og overtoner
ForumindlægJeg sidder med et forsøg for en svingende streng (grundtone og overtoner), hvor jeg skal udregne nogle forskellige formler ud fra mine fundne tal. Jeg har udregnet f / Hz samt KK = 1/2 · Lamba / m. Derudover skal jeg finde Lamba / m samt v = Lamba · f. Mit problem er, at j... -
Matematik Brøker Please hjælp.
ForumindlægHejsa her er det nogle opgaver jeg ikke kan forstå håber jeg kan få noget hjælp. 1.Hvordan kan jeg tage 2.33 og omregne det til en brøk? 2.Hvordan kan jeg lave en regne en uægte brøk ud? 2/3 + 1/3 3. hvis der fx står 5/2 hvordan kan jeg så regne det ud til et helt tal og brøk? 4. hvordan ganger m... -
Energi
ForumindlægUnder et overordnet emne, der hedder "Energiformer" (til eksamen).. Hvilke energiformer er vigtige at nævne? Og hvad kan der fortælles om dem? Hvis nogen evt. har gode links eller bare ideer =) På forhånd tak. -
ENERGI I BEVÆGELSE!!
Forumindlægjeg vil gerne hører om hvad forskellen er på kinetisk energi og så potentiel energi? hvis man f.eks. kaster en bold, så har den først kinetisk energi (mens man kaster den), men jo højere den kommer op jo mere potentiel energi får den? ....Det fatter jeg ikke?!! -
Entropi
ForumindlægHey...nogen der kan forklare mig entropi-begrebet, forstår ikke det der med uorden i system... -
Rod og potens. Ligninger med rod og potens.
ForumindlægHej.Jeg skal op i mat., og har fået følgende spørgsmål stillet:"Du skal sandsynliggøre gyldigheden af potensregnereglerne for potenser med naturlig eksponent og indføre de nødvendige definitioner og begrænsninger for at kunne udvide potensreglerne til at gælde for alle reelle eksponenter.&qu... -
dividere med 0?
ForumindlægOkay, alle ved at man ikke kan dividere med 0, men er der nogen der kan komme med en god begrundelse eller et bevis på hvorfor man ikke kan? det er klart at alting bliver ugyldigt hvis man dividerer det med 0, men det er ligesom ikke begrundelse nok til eksamen .. så er der ikke nogen der lige ha... -
:( kilde kritisk?? Eksamen..
ForumindlægHej alle, skal op i historie på tirsdag :(Hvad betyder at holde sig kritisk til en kilde i historie?altså så vidt jeg har forstået det, kan man godt kritisere en kilde fra vikingetiden. Men hvad så med en kilde fra kinashistorie, f.eks. "Åben erklæring om sultestreke" eller "Spurve...
