Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7841 til 7860 af 11183
-
eksamen
ForumindlægHej.. Jeg skal snart op i engelsk på B niveau.. Jeg kunne godt tænke mig at se frem til hvordan en god remlæggelse/mundtligt oplæg er.. Kunne I give en disposition eller noget der fortæller om hvad kommer først og bagefter og til sidst.. Jeg skal nok 100 % lave analyse og fortolkning + de takson... -
Hvad skal jeg kunne??!
ForumindlægHej. Jeg håber virkelig nogle kan svare på mit spørgsmål: Efter sommerferien skal jeg på gymnasiet og jeg skal bl.a have samfundsfag på A niveau. Jeg valgte det på grund af at jeg synes det er ret spændende med kultursammenstød og med hvad der egentlig sker rundt omkring en. Jeg er bare re... -
Bevis for differentiation af ln(x)
ForumindlægHvordan beviser jeg, at ln'(x) = 1/x? Vi har gennemgået beviser for differentialkvotienten af sqrt(x), 1/x, x^n og flere, som jeg ikke lige kan huske, men vi har ikke for ln(x)... jeg kan ihvert fald ikke finde det i mine noter eller bøger. -
Afstand fra punkt itil linje?
ForumindlægHej jeg tænkte på om der var nogle som sad inde med nogle noter omhandlende beviset til afstanden fra et punkt til en linje i rummet? -
Graf, toppunkt og rødder
ForumindlægHej... Når man skal gøre rede for andengradspolynomiets graf, toppunkt og rødder... Hvad vil i mene er vigtigt at have med, når man til en mundtlig eksamen skal fremlægge sådan en opgave? Mvh. Groth -
Kendte kilder...eller?!
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i historie, og regnede med at vi foruden pensaopgivelserne fik udleveret en kildeliste. Vores lærer har ikke været så flink til at gennemgå specielt mange kilder. Men der er ingen kildeliste. Nu har vi kontaktet læreren, men svaret vi bliver spist af med er: "(...)J... -
Elementarpartikel
Forumindlæghvad er en Elementarpartikel? Vær venlig at give et meget beskrevet svar, da jeg ikke er god på dette område. Thanks in advance:) -
Skruelinje / fjeder.
ForumindlægHvordan udregner jeg længden af en fjeder / skruelinje? -
relativitetsteori ?
Forumindlæghey har nogle spørgsmål andgående relativitetsteori. kan nogle evt forklare den, med kortetræk samt også hvad man kan bruge den, og har hørt der er to hvad er forskellen på disse to. Hvad kan man beregne med dem? og hvis nogle også gider så forklare hvordan tvillingparadokset kan lade sig gøre ... -
Dagen før skole?
ForumindlægHejsan, jeg tænkte om der var noget at gøre dagen før skole, så man er sådan lidt klar til i morgen? -
Hurtig opgave
ForumindlægHej, Skal reducere følgende udtryk 5x(4-5x)-(2+5x)^2 Jeg har prøvet følgende: 5x(4-5x)-(2+5x)^2 = (5x*4+5x*-5x)-((2)^2+2*2*5x+(5x)^2) = (20+-25)-(4+20x+25)= (-5)-(29+20x) = -34+20x Er det korrekt? :) På forhånd tak for hjælpen -
gør rede for at punkterne ligger i sammen plan.
ForumindlægJeg har en opgave der hedder: Gør rede for at punkterne A,B.C,D ligger i sammen plan. Koordinaterne er A(-1,-6,-1) B(1,2,1) C(-2,-4,4) D(0,0,2) jeg er rimelig lost. Jeg tænker lidt på om jeg skal udregne planens ligning a(x-x0)+b(y-y0)+c(z-z0)+d=0. men i så fald står jeg lidt i stampe når vi ko... -
hvad synes du?
ForumindlægHej alle sammen (: Jeg er igang med at skrive et debat indlæg om, hvorledes jeg mener at skolen bør fungere, og hvad vi kan gøre for at den bliver bedre. Hvis i går på gymnasiet (eller andet), kan i så ikke fortælle mig og selvfølgelig begrune jeres svar: *hvilke arbejdsformer i mener fungere ... -
Huske uden ad
ForumindlægHi alle For ik særlig lang tid siden skulle j til eksamen i organisk kemi (uden hjælpemidler. Da j læste op til d fag opdagede j at d meste var udenadslære. ...men j r ik så god til at huske så meget. Så hvordan ska j fremover huske alle de nødvendige kemiske formler, reagenser, reaktionslignin... -
HA (jur) eller officersudd. ??
ForumindlægHej allesammen, Jeg har nok brug for nogen forskellige meninger og lidt hjælp til hvad jeg vil i min fremtid så måske i kunne komme med nogen gode inputs. Jeg vil gerne læse HA(jur)eller officersudd. Hvad der holder mig tilbage fra at vælge HA(jur) er at jeg er bange for at jeg ikke kan følge med... -
Klage over lærer?
ForumindlægHej. Jeg går i 3.g og min klasse har i år fået en ny dansklærer, som ikke alle er lige tilfredse med. Mange af os er faldet betydeligt i karakter og især i de nyligt returnerede terminsstile, føler mange sig uretfærdigt behandlet. Jeg har overvejet at få en second opinion på min stil, men hvor ... -
Reducere udtrykket
Forumindlæg(3x-3y+3)/(3xy )-(4x+2y-1)/6xy jeg skal reducere den, men kan ikke huske hvordan man finder fælles nævner ^^ -
Trigonometriske funktioner?
ForumindlægHalløjsa derude Ved nogen noget om trigonometriske funktioner? Jeg er interesseret i det hele, blot ikke delen med at definere radianerne og enhedscirklen. Jeg ved, at funktionerne er bølger, at tangensfunktionen er asymptote til 2. aksen, men ellers ved jeg faktisk ikke så meget. Hvorfor vil ... -
Nogen der ved noget ??
ForumindlægJeg skal til kultur- og samfundsfags eksamen på HF d. 23/6. Ville hører om der er nogle af jer der allerede har været oppe til denne eksamen. Er lidt nervøs eftersom det er både historie, samfundsfag og religion i en, og det er ikke mine stærkeste fag. Hvordan kommer eksamen helt til at foregå ... -
Integralregning
ForumindlægJeg er gået lidt i stå i denne opgave: I en model for glukoseindholdet i blodbanen hos en person er g(t) mængden af glokose (målt i mg), der er absorberet fra mave/tarmsystemet t timer efter intagelsen af glukosen. Det oplyses, at: g ' (t) = 675000 • t • e-3t , 0 ≤ t ≤...
