Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 7981 til 8000 af 9751
-
Tysk førnutid sætninger
ForumindlægHej. Jeg skal have oversat det her til førnutid, og ved simpelhen ikke hvad jeg skal gøre. Så tænkte om der var nogle kloge hoveder der lige vil hjælpe? (Gehen=gegangen Meine Eltern rauchen. sie rauchen immer im wohnzimmer, aber denn schimpfe ich und sie gehen in den garten. -
Summeret frekvens - hvordan?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder her med en matematikopgave, som er ved at slå mig ihjel. Det er hvor jeg skal udfylde et skema (se billede). Som i kan se er jeg næsten færdig, jeg mangler kun den summeret frekvens. Og jeg kan simpelthen ikke se, hvordan man finder frem til den summeret frekvens. Jeg har le... -
Energi-opgaver.. Hjælp!
ForumindlægHeey derude :) Jeg sidder helt fortabt med en fysik-aflevering.. Jeg har ingen anelse om hvordan man udregner nogen af opgaverne! Fysik har aldrig været min stærke side, håber at der er nogen der vil tage et kig på dem, det ville betyde meget! På forhånd tak, fortsat god dag! -
at finde a i en eksponentiel funktion, når man ikke kender to punkter
ForumindlægJeg sidder med en opgave som jeg endda selv har konstrueret og er nu stødt på et problem jeg ikke har set før. Alvilda har fire kaniner i sin kaningård. De har det godt og efter 2 år er de fire blevet til 80. Hvad er den procentvise tilvækst pr mdr? pointen er at jeg skal øve mig i at anvende ... -
Grundvand og overfladevand
ForumindlægHej alle! Vi er 2 piger der er i gang med en geografi opgave omkring grundvand. Vi har så fået nogle spørgsmål, som vi ikke helt syntes at vi har kunne finde et godt og konkret svar på. Det ville være dejligt hvis i ville hjælpe, eller hvis i kender en god hjemmeside vi kan gå ind på Spørgsmål... -
Hjælp
ForumindlægHvordan løses denne opgave? Opgave 4 Når man har at gøre med en lille radioaktiv kilde, der kan opfattes som punktformig, så gælder der den såkaldte afstandskvadratlov, som siger, at strålingsintensiteten aftager med kvadratet på afstanden. Hermed menes, at hvis x er afstanden til kilden og y... -
God Tysk serie, til bedre forståelse af sproget.
ForumindlægHej, jeg vil gerne spørge om nogen kender en god, men nem at forstå, tysk serie. Vores lærer råder os til at se tyske ting i daglig livet. Har nogen så en god en jeg måske kan komme ind i? -
Eksame - Emnevalg. HJÆLP!
ForumindlægOk, skal her i næste uge aflevere min synopsis, men jeg har slet ikke valgt et underemne endnu! Så jeg vil gerne høre om I har nogle forslag? Vores overemner muligheder er: - New Zealand - Being Young - Racism - Violence På forhånd tak! btw. her kan i se mit pensum også. -
Ringe dansk i et kompendium
ForumindlægSproget i kompendiet "Købsadfærdanalyse, -->kultuelle forhold" er så dårligt og primitivt at det aldrig burde være sluppet ud til læserne. -
Fladeintegral
ForumindlægHej, Jeg har fået opgivet en kugle med størrelsen: x2 + y2 + (z - 1)2 = 9, som afgrænses af et plan z = 1. og et kraftfelt: F(x,y,z) = (x,y,z-1). Jeg har løst opgaven med tripleintegralet jf. Stoke's sætning, men jeg får ikke det samme resultat (54π), når jeg prøver at løse det vha. et... -
Engelsk - hjælp til den her sætning?
ForumindlægJeg har lidt brug for hjælp til den her sætning. Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal formulere den på engelsk: Han har stået ved sine holdninger, også i modgang. Det behøver ikke lige præcis være direkte oversat, men noget i retning af det er også fint. Håber der er nogle flinke personer he... -
Du skal anføre definitionen for en stamfunktion F(x), samt uddybe hvad der menes med F1-F2=k?
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig, ved ikke helt hvad man skal svare? Er det eneste man skal sige til eksamen er at hvis F1 og F2 i et interval er stamfunktioner til f, er forskellen F1-F2 konstant? nogen som kan hjælpe? takker -
Eksempeler på andengradspolynomier i virkeligheden
ForumindlægHej Studieportalen Jeg undrer mig over hvornår man bruger andengradspolynomier i hverdagen. Jeg har svært ved at se hvordan jeg kan lave en virkelighedsorinteret opgave, altså lave en andengradspolynomie ud fra virkelige ''tal'' håber at der er nogle der kan hjælpe mig Tak ... -
Nogle der kan forklar en opgave.
ForumindlægHey, er der nogle der kan forklar mig hvordan man løser disse opgaver:) Der er en vedhæftet fil til opgaverne. Tak på forhånd:) -
Lidt eksamensopgaver
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120615%20skriftelig%20opgavesaet%20mat%20b%20stx.ashx Opgave 1 A hører til f(x)=-1,5x+1. Funktionen har skæringspunkt med y-aksen i punktet (0,1) Grafen går nedad, da hældningskoefficienten, -1,5x, er negativ B hører til ... -
Hvor ligger trykket i "primær"?
ForumindlægHej Jeg tænkte, om der er nogen, som ved hvordan man udtaler primær korrekt. Altså om trykket ligger i pri- eller -mær ? Tak for hjælpen på forhånd :) VH Kira -
Analyse af når hjertet er en elpisker
ForumindlægHJÆLPPPP en der har lavet en analyse af når hjertet er en elpisker og som kan hjælpeee -
Jobmuligheder indenfor uddannelsen: Spansk sprog og kultur?
ForumindlægHey! Jeg har som mange andre studenter lige færdiggjort min gymnasietid :) Nu står jeg så i en position, hvor jeg skal vælge en videregående uddannelse. Efter at have gennemgået listen over de forskellige uddannelser, stødte jeg på "Spansk sprog og kultur" på KU, hvilket vækkede min i... -
identitet
ForumindlægHvad er forskellene mellem en individuel og en kollektiv identitet? -
Kemiske forbindelser
ForumindlægHej Folkens Jeg er lidt i tvivl om, hvad det betyder når der står id bag et stof som bromid? Og hvordan finder jeg ud af hvor mange elektroner den kan modtage eller afgive? Hvordan ved jeg om det er + eller - for et grundstof generelt? Og hvad er en forbindelsestyen for f.eks. natriumiodid?...
