Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 8561 til 8580 af 9751
-
Danmark --> Sproget
ForumindlægMultietnisk sprog hvordan tror i det danske sprog udvikler? flere danske, arabiske, tyrkiske, ord? Jeg kan give et eksempel.. i København hører man tit mange unge teenagere gå og sige wallah billah, ,osv.. og mange fler bruger også engelske ord osv.. hvad tror I der sker med det danske sprog ... -
Lømmelpakken
ForumindlægNogen der kan finde på et argument for og imod lømmelpakken baseret på demokrati, grundloven og hensynet til retssikkerhed?? Jeg skal bruge det snarest ... og jeg har virkelig, virkelig overvejet ... men ville være yderst taknemmelig hvis nogen af jer kunne give mig nogle ideer! -
Hvornår ist og hvornår hat?
ForumindlægJa, førnutid-datid .. you know. Hvornår bruger man 'hat' og hvornår bruger man 'ist' ? Og hvordan kan man helt præcist vide hvornår: An, auf, hinter, in, neben, über, vor, zwischen styrer akkusativ og dativ? :) -
Differentiere funktion
ForumindlægHej alle, Jeg er vanvittig dårlig til at differentiere funktioner. Jeg har prøvet mig frem, og tænkte på om i ikke ville se på det? Funktionen hedder f(x) = 3ex+5x7. Jeg har gjort følgende: f(x) = 3xe + 35x Tusind tak på forhånd -
En god indledning SRP
ForumindlægJeg skriver om rygning, men er lidt på bar bund vdr. en indledning. Hvad skal den indeholde?? Skal jeg gøre den spændende med faretruende fakta om fx hvor mange unge der ryger i dag mm. selvom det ikk er det der er min opgaves udgangspunkt overhovedet? Min opgaveformulering ser således ud: Gør re... -
En enkelt ligning
ForumindlægEn ligning 9x+3 = 3(3+1)-3 9x+3 = 9x+3-3 9x+3 = 9x Jeg kan ikke rigtig komme videre. Det skal være en andengradsligning. -
kunsten at kunne matematik
Forumindlæghej jeg skal til matematik eksamen her på mandag, og jeg har siddet hele julen med nogle spørgsmål, hvor jeg på mandag trækker et af spørgsmålene. jeg har bare ikke kunne følge med her på det sidste, da min lærer har undervist på et lidt højere niveau, end min sproglige hjerne kunne følge med i..... -
Opfyldning af badekar!
ForumindlægVandhane nr. 1 er 10 minutter om at fylde karret op. Vandhane nr. 2 er 15 minutter om at fylde karret op. Hvor lang tid tager det at fylde karret op, hvis begge vandhaner er tændt? -
Energiudbytte af brint
ForumindlægDavs :D Hvis man brænder brint af reagerer luftens ilt med brinten, og danner energi, men da der kun er 20 % ilt i luften, ville man så skabe 5 gange så meget energi ved at brænde brint af, og lade det reagere med 100 % rent oxygen? -
Hvordan pluser jeg 3 brøker sammen
ForumindlægHvordan pluser jeg 3 brøker sammen altså 2/3+3/4+5/8? -
Hvad pokker skal jeg være, når jeg bliver stor?
ForumindlægEller okay, stor og stor, jeg er 19 år i skrivende stund :) Men hold da op jeg synes det er svært! Jeg gik ud af gymnasiet i sommeren '07 (sproglig student), og siden da har jeg arbejdet forskellige steder, ikke med den store glæde i sindet. Jeg er i øjeblikket militærnægter i en SFO, hvor j... -
hjælp til grammatik
Forumindlægvil nogen være sød og hjælp mig med noget engelsk grammatik Lav nedenstående sætninger om til spørgsmål. Skriv sætningen på linjen nedenunder. 1. she takes all the posters off the wall 2. he kissed his wife`s hand and smiled 3. it was hard to explain why they did it. 4. ... -
Lyd
ForumindlægHar denne opgave som jeg kæmper lidt, se fil! Her ses resultater fra det forsøg, der er vist på figuren tidligere, hvor lydens hastighed bestemmes. 1) Forklar, hvad der er afsat på de to akser i koordinatsystemet, og giv en fortolkning af grafen. 2) Bestem ud fra grafen en værdi for lydens has... -
betinget og abs konvagens
ForumindlægHej. jeg sidder og læser op til eksamen er er stødt på opgaver hvor jeg skal bestemme om en række er divergent, absolut konvagent eller betinget konvagent. mit spørgsmål er så, hvordan finder man ud af om den er betinget eller absolut konvagent. jeg vil selfølgelig altid lige sikre mig at... -
AT - Global opvarmning, solaktivitet
ForumindlægHejsa, håber der er nogle der kan hjælpe, for jeg er ved at gå fra snøvsen. Jeg skal have om den globale opvarmning i AT, og det er fagkombinationen, samfundsfag og naturgeografi. Jeg skal have om de to teorier omkring den globale opvarmning. Altså menneskeskabt eller naturlig? De to teorier er ... -
nogen der kan hjælpe
ForumindlægHej... Er der nogen der kan hjælpe, er virkelig kørt fast :( Forklar hvordan man i et reaktionsskema angiver om et stof er et fast stof, en væske, på gas form eller om et stof er opløst i vand. -
Engelst tekst
ForumindlægHej! Jeg har fået en opgave i engelsk hvor jeg skal skrive om mig selv. Min fortid, nutid og fremtid. Gider du måske at kigge og rette Mange, mange tak på forhånd About Me My name is ---. But my family call me ----. I was born at ---, and I am --- years. I was born in the cultural capital ... -
Udvidet eller udvidede?
ForumindlægHej ?? Jeg har lige et dansk spørgsmål, jeg håber det er ok.. Vi sidder på jobbet og diskutere hvordan udvidet, skrives rigtigt i nutid. Vi skal have udvidet vores sortiment, Jeg siger det staves således : "Fra vores udvidet sortiment" , men min kollega siger det staves "Udvidede... -
Synopsis
ForumindlægHej alle sammen Jeg er virkelig i tvivl om hvad en god synopsis skal indeholde. Kan i hjælpe mig lidt med det?? På forhånd tak -
(p-1)/2 ?
ForumindlægHvorfor gælder det at: 30+31+32 = (33 -1) / 2
